Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa 2:90: Da kom dommen


Anbefalte innlegg

Hadde ett innlegg her for litt siden ang 1stk posten knust 2:90 amp. Chassiet er nå rettet, alle løse eller svidde kontakter byttet, men ampen gir ikke mer en ca 10-20 watt pr kanal før den starter å vrenge. techn tror det kan være utgangstrinnet/trafo som er gåent. Han sier den avgir alle de rette verdiene inn til trafoene.

Men som dere sikkert skjønner er ikke jeg så dreven på dette, prøver bare å sitere det han sa ;)

Noen som har peil om det går ann å fixe disse trafoene? eller må de byttes? Hva er ca pris på en ny på 90w? Må det stå mesa boogie på dem, eller kan man bruke hva som helst bare specsa er riktige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dau trafo er nok ganske dau, normalt ikke mulig å fikse det.

Det beste er å bytte med boogie-trafoer, men det kan fort koste litt..

Om du vil prøve andre trafoer må de ha som et minimum ha korrekt reflektert impedans, avhengig av hva slags rør (og hvor mange) det er i forsterkeren din, og de må også klare å håndtere spenningen og effekten det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dau trafo er nok ganske dau, normalt ikke mulig å fikse det.

Det beste er å bytte med boogie-trafoer, men det kan fort koste litt..

Om du vil prøve andre trafoer må de ha som et minimum ha korrekt reflektert impedans, avhengig av hva slags rør (og hvor mange) det er i forsterkeren din, og de må også klare å håndtere spenningen og effekten det er snakk om.

Noen plasser jeg kan få tak i prisene?

Sendte mail til mesa for over en uke siden, men ikke fått svar enda. Samme med GE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk at du trenger to av dem da ;)

Men, jeg skjønner ikke helt hvorfor det samme skal skje på to utgangstrafoer, helt likt, jeg får det ikke helt til å stemme. Jeg vil gjette at det ligger i strømforsyningen, at det er noe som ikke får den strømmen det strenger.

F.eks: Lavere spenning på rør = mindre headroom. En død trafo skal i teorien ikke lage lyd, men derimot være flink til å sprenge rør.

Strømforsyningen er det eneste som er felles for de to kanalene, så om problemet er likt på begge, er det det første stedet jeg ville skjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail til mesa for over en uke siden, men ikke fått svar enda. Samme med GE.

Det er fortsatt slik at mange bedrifter ikke prioriterer mailhenvendelser. Dersom du syns du har ventet for lenge er det er lurt å bruke telefonen. En høflig telefonhenvendelse kan fort gi deg svært gode svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk at du trenger to av dem da ;)

Men, jeg skjønner ikke helt hvorfor det samme skal skje på to utgangstrafoer, helt likt, jeg får det ikke helt til å stemme. Jeg vil gjette at det ligger i strømforsyningen, at det er noe som ikke får den strømmen det strenger.

F.eks: Lavere spenning på rør = mindre headroom. En død trafo skal i teorien ikke lage lyd, men derimot være flink til å sprenge rør.

Strømforsyningen er det eneste som er felles for de to kanalene, så om problemet er likt på begge, er det det første stedet jeg ville skjekket.

akkurat,

Skal be han sjekke opp om spenningen inn til trafo er riktig.

Skal prøve å ringe GE i morgen, så kan jeg høre pris på strømforsyningen og evt trafoene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk du foressten dekket skadene av posten ?

fikk aldri skikkelig svar på det :-)

å beklager...

Nei posten dekket ingenting. De sa ansvaret ene og alene lå på avsender pga den dårlige innpakningen. Men selger har gått med på å betale skadene. Så det ser ut til å gå bra. Men jeg er jo fortsatt uten amp. Vil jo helst heve hele kjøpet og bare kjøpe en av de andre som er for salg, men blir litt råttent mot selger. Da sitter han jo plutselig med ingenting igjen. En ødelagt amp og x antall tusenlapper blakkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.