Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Akustisk gitar


Pote

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor/om det går an å få tak i en mørkebrun akustisk gitar med nylonstrenger. Hva er det med den lyse lakken, overalt ser jeg den og ikke en eneste mørkebrun en. Hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes jo mange mørke brune gitarer rundt om kring. men det spørs hvor brun du vil ha selvsagt. søk littrundt omkring så finner du nok en til slutt

Takk for svar. Men jeg tror faktisk ikke det finnes mange mørkebrune akustiske gitarer med nylonstrenger. Det er viktig at det er nylonstrenger, forstår du. Og at fargen er ordentlig brun. Jeg har lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes jo mange mørke brune gitarer rundt om kring. men det spørs hvor brun du vil ha selvsagt. søk littrundt omkring så finner du nok en til slutt

Takk for svar. Men jeg tror faktisk ikke det finnes mange mørkebrune akustiske gitarer med nylonstrenger. Det er viktig at det er nylonstrenger, forstår du. Og at fargen er ordentlig brun. Jeg har lett.

Skal Gitaren vere brunmalt, eller bare bygget i mørkt treverk?

sjekk ut Alhambra gitarer på www.sound1.no

eller sjekk ut Morgan, de pleier å komme i de fleste farger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. Og alle de fargene Morgan har, men ingen brun. Nå høres jeg sikkert bare sytete ut. Må ha brun, må ha brun... Vel, jeg får lete videre. Takk uansett.

Endret av Pote
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne tråden:

Jeg trenger en akustisk gitar. Tenkte å bestille fra USA. Budsjettet ligger på mellom 5 og 6 løk. Har dere noen anbefalinger? Da vil jeg helst at de som svarer skal svare av erfaring. Lurer på om Jumbo gitar blir litt i det største laget? Dreadnought liker jeg ikke. Hva med "NEX" kropp? Kan noen forklare meg forskjellen på disse?

Sett litt på denne:

http://www.music123.com/Takamine-EG523SC--...r-i101989.music

Koster 7000 på sound1. Får den for litt over 5000 fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok velge gitar mer tilpasset bruken, enn hva som er finest å se på.. Rytmespill, da står jumbo-gitarer sterkt. Spiller høyt i forhold til andre typer. Spesielt fokusert på de dypere frekvensene. Grand auditorium/concert (?) gitarer er litt mer fokusert på de lysere frekvensene, og er flotte til fingerspill. Ikke passende til "agressiv" rytmespill. Er generelt lavt volum på disse gitarene. Dreadnoughts ligger litt i mellom jumbo- og GA-gitarer. Balanserte. Passer godt til rytmespill og fingerspill, ikke fullt så høytspillende som en jumbo, men dog...

Tror min Takamine (spes. designet for det skandinaviske marked, så vidt jeg har fått med meg), dreadnought kropp, har brukt den modellen du viser til ved designet dreadnoughten. Liker den veldig godt, virker veldig solid og gjennomført, god å spille på. Tror du får mye gitar for pengene der. Hvordan har du tenkt på frakten fra USA der? Sikker på at du vil være tjent med å ta den over fra Statene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes noen akustiske gitarer er ubehagelige å ha i fanget. Det ble den takaminen, forresten. Tror det skal gå greit.

Jeg kjøpte den gitaren, kasse er inkludert + 3 dean markley strengsett + en rocktron deep blue stereo chorus og fikk med et stativ til gitaren på kjøpet.

Pris: 666 $ x 1,25 i moms = 832 $

Frakt: 114 $ (den fraktes trygt og fint med UPS, til døra mi)

Kursen er ifølge aftenpostens/dnb´s valutakalkulator akkuratt på 6 kr.

Totalt = 946 $ x 6 =5 676 kr

Regner med litt visa avgift, og at kanskje dollaren er litt høyere når man kjøper så kommer nok summen på rundt 5800...

Hva synes dere om kjøpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.