Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Død trådløs sak, hjelp!


LTBR

Anbefalte innlegg

Vi har en feit spillejobb i morgen. Jeg har en Samson AP1 trådløs sak til gitaren min. Jeg har ikke strømadapter til den. For en liten stund siden så prøvde jeg en annen adapter som jeg har for å se om den virket, men da kom det bare en slags brumming, så jeg antok at dette ikke var så lurt, det sto på i maks 1 min. Det som iallefall var feil er at den jeg brukte var på 9volt, mens det står 12volt på den samson boksen som ledningen skulle i. Dette var selvfølgelig en tabbe av meg. Men nå skulle jeg teste den med batteri igjen, men til min store forskrekkelse så er den helt død:( Har jeg ødelagt hele greia nå eller? Noen tips? Jeg skrudde opp for å se om det var noen sikringer eller noe inni den men fant ingenting. What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du brukte altså 9 volt, mens du egentlig skulle bruke 12 volt? Det skal ikke være noe problem, med unntak at den ikke fungerer med 9 volt... Det er allikevel litt rart at den både skal kunne kjøre på et 9V batteri og en 12V adapter (9V er jo "standarden" på mange pedaler).

Dumt spørsmål, men har du sjekka at du har batteri som virker, satt det riktig vei, etc? Det er sånne feil man gjør, men regner med at man aldri kommer til å gjøre, har gjort det selv flere ganger :P Sjekk også at batteriet har ordentlig kontakt med polene (ta vekk irr osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være et problem da den vil kompansere med med strøm for å oppnå samme effekt, og om dioder feks. ikke er dimsnjonert høyt nok vil de brenne. Men jeg tviler på at det vil være et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde en kjempetabbe dessverre:( Jeg glemte at den ikke virker så lenge det ikke er tilkoblet en jack kabel i den, når jeg satt i den så fungerte den som normalt igjen. Så det ordnet seg heldigvis. Kunne godt ha brukt kabel ja, men når man skal imitere Angus Young så er det greit å ha litt fritt spillerom og ikke binde seg til en kabel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.