Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedalbrett "must-haves"


cocaine

Anbefalte innlegg

Gjest Ziggy Stardust

Pedalene jeg mener er det eneste man trenger:

MXR Distortion+ -> Tube Screamer -> BOSS TU-2(Tunerpedal) -> Talkbox -> VOX WahWah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rekkefølgen har egentlig alt å si, det merker du fort hvis du stokker om på vrengboksene :) men rekkefølgen din så jo ikke dum ut, hva spiller du?

Diverse. KISS, Zakk og slike ting.....

tøft. da bør du sjekke ut boss ds1, billig og enkel. hvilken amp bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rekkefølgen har egentlig alt å si, det merker du fort hvis du stokker om på vrengboksene :) men rekkefølgen din så jo ikke dum ut, hva spiller du?

Diverse. KISS, Zakk og slike ting.....

tøft. da bør du sjekke ut boss ds1, billig og enkel. hvilken amp bruker du?

Jeg har den. Den kommer etter Zakk sin MXR overdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kaste bort en vrengpedal fra ditt oppsett så ville nok jeg heller bytta ut Big Muff-en med en Ibanez TS-808 eller en TS-7 (TS-9 (nye versjonen) har fått dårligere anmeldelser enn ToneLok versjonen), evt. få den modifisert av Keeley el. Selv bruker jeg en BOSS DS-1 (made in Japan) og en BOSS OD-20 pluss Metal Zone-en som du også bruker. Har ikke testet BOSS TR-2 tremoloen, men er ganske fornøyd med min Marshall VT-1 Vibratrem.

Ellers ville jeg sett litt rundt etter en god chorus. Skjekk ut Ibanez CS-9 eller CF-7. Ville som andre og her har sagt, styr unna BOSS chorusene. Så lenge du ikke finner en CE-1, så bør du helst droppe dem. Ellers så er en god Delay-pedal en god ting.

Kjører du reverb gjennom forsterkeren? Hvis ikke så er det og en god idé å putte på en Electro-Harmonix Holy Grail.

En compressor eller equalizer foran vrengen er og en god tanke og en equalizer eller booster etter vrengen er og en fin ting. Volumpedal og tuner er og nesten et must på et pedalbrett. Phaser er og en klassisk god effekt som passer fint rett etter wah wah.

En annen viktig ting å tenke på er hvordan du kobler pedalene opp. Når du bruker mange bokser så er plaseringen viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaf deg en line6 pod xt du. da snakker vi.

POD kontra ekte bokser. Det er ikke et spørsmål en gang. Boksene banker POD. Salgsargumentet til POD er at det er lett å frakte, men fleksibiliteten til boksene får en ikke.

hehe. venta på det. sant nok at orginalene er bedre, men det er få lyder du ikke kan få til med pod. :) men du vet ikke hva du snakker om hvis du sier pod ikke har fleksibilitet. det er bullshit.

Endret av Turbonegro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaf deg en line6 pod xt du. da snakker vi.

POD kontra ekte bokser. Det er ikke et spørsmål en gang. Boksene banker POD. Salgsargumentet til POD er at det er lett å frakte, men fleksibiliteten til boksene får en ikke.

hehe. venta på det. sant nok at orginalene er bedre, men det er få lyder du ikke kan få til med pod. :) men du vet ikke hva du snakker om hvis du sier pod ikke har fleksibilitet. det er bullshit.

Kan du bygge effektkjeder med 4 tubescreamere der tre av dem skal ha to wah-wah-er mellom hverandre, muligheten for å sette inn modifiserte pedaler valgfritt hvor som helst i effektkjeden og muligheten for å stappe det hele i en brødpose sammen to kabler og et batteri? Det jeg mener med fleksibilitet er at du ikke er prisgitt effektlooper og fastsatte oppsett for hvordan effektkjeden settes sammen.

POD, ToneLab ol sin styrke er at de gir mange gode valgmuligheter i en kompakt enhet. Men f.eks. en POD XT Live tar ganske stor plass, og den blir ikke mindre når jeg drar med meg min Morley PWV-1 og BOSS DS-1 (Made in Japan). Og det er ikke noe plass for kanalvelgeren min på POD-en.

Men det en må se på, er hva som passer for en selv. Begge deler har sine muligheter og bakdeler. Når en har sumert alle disse for seg selv, så blir nok valget lett. En tema slik som dette er en god mulighet for å få slik på bordet. Tror ikke det hjelper innlegger så mye hvis vi kun hagler hverandre med "min far har større enn din far" innlegg.java script:emoticon(';)', 'smid_14')

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.