Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte ut Floyd Rose


saga

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en gitar med floyd rose system på, men jeg trives ikke med å ha med meg verktøykasse når jeg skal bytte strenger.

Hva er greit å bytte til? vil gjerne ha noe som holder godt på strengene, så jeg kan benytte vibarmen.. Steve Lukather har jo ikke strengelåser på Luke gitaren sin, og han bruker jo vibarmen heftig på den noenganger..

Saga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med gluke. Det er litt for mye arbeid bak det.

Avstandet mellom de skruene som holder Floyden er ikke lik som på andre systemer, så om du skulle ha gjort det så måtte du ha tatt ut de skruene og fyllt igjen hullene og lagd nye. Hvor bra det holder veit jeg ikke. Og da vil du jo få et stort stygt hull der floyden har vært, siden en floyd er større enn en Wilkinson bro f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde giddi å skife ut vib settet. det er alt for mye jobb i forhold til hva du får igjen for det. Da hadde jeg heller solgt fjøla og kjøpt en ny uten Floyd.

Fanden. Litt dritt det der ja.. Jeg liker gitaren godt, og er ikke så lenge sia jeg kjøpte den. Men fant fort ut at Floyd Rose ikke er noe for meg, er for mye styr med skifting av strenger, etc.. Men jeg har ikke lyst til å selge gitaren heller... Isj :(

Saga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde giddi å skife ut vib settet. det er alt for mye jobb i forhold til hva du får igjen for det. Da hadde jeg heller solgt fjøla og kjøpt en ny uten Floyd.

Fanden. Litt dritt det der ja.. Jeg liker gitaren godt, og er ikke så lenge sia jeg kjøpte den. Men fant fort ut at Floyd Rose ikke er noe for meg, er for mye styr med skifting av strenger, etc.. Men jeg har ikke lyst til å selge gitaren heller... Isj :(

Saga

Bare venn deg til det. Det tar ikke så mye lengre tid å skifte strenger med Floyd enn uten. Snakk om noen sekunder. Så iallefall ikke verdt å begynne å selge en gitar man liker pga av det. Og hvis du i tillegg vil ha vibarmen også, ser jeg iallefall ingen grunn til å klage, da Floyd er noe av de bedre vibsysteme du får.

Spørs jo selvfølgelig på hvilken floyd du har da, om den er original eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanden. Litt dritt det der ja.. Jeg liker gitaren godt, og er ikke så lenge sia jeg kjøpte den. Men fant fort ut at Floyd Rose ikke er noe for meg, er for mye styr med skifting av strenger, etc.. Men jeg har ikke lyst til å selge gitaren heller... Isj :(

Saga

Er mye en treningssak. Nå skifter jeg stort sett alltid alle strengene samtidig og da tar det omtrent like lang tid med og uten floyd. Er litt mer jobb når jeg ryker en streng på øving, men det er fortsatt snakk om kanskje et par minutter. Rart ingen har lagd en floyd med serraterte skruer isteden for umbrakoskruer så kunne man skiftet uten verktøy. Mener Peavey Vandenbergen har noe sånt ihvertfall nede på stolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.