Web Analytics
Jump to content

Ultimate Guitar.com

Recommended Posts

virker som det er en side med mye tabs men altfor mye av det jeg finner virker feil...er relativt fersk med gitarspilling og bør ha helt riktig tab...er det andre sider med tabs dere som har spilt gitar en stund bruker?

Mange av tab-sidene deler samme tabs, og mye er jo såklart feil ettersom det er amatører som legger ut tabs. Jeg selv bruker ultimate-guitar.com og har ikke noe problem med det. Finner jeg en tab som er feil eller dårlig på noe vis så ser jeg på andre eventuelt høyere rangerte versjoner av samme sangen.

mysongbook.com har blitt "stengt ned". De har måttet gjøre slik at artistene/labelet må godkjenne tabben før man kan laste den ned. Som om det vil skje...

Synes det er idiotisk at tabs skal bli ulovlig siden de fleste artister ikke har scorebooks.

Synes det er idiotisk at tabs skal bli ulovlig siden de fleste artister ikke har scorebooks.

Lovligheten av å legge ut tablatur har ikke endret seg særlig, ettersom lovene for rettighetsbeskyttet materiale (dvs «copyright») ikke har endret seg heller. I norge er det åndsverkloven som gjelder. Dersom vedkommende som legger ut tablatur har vært i kontakt med rettighetsinnehaver og fått tillatelse, så er alt greit.