Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Banjo


thomas_WYLDE

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Prøvde meg faktisk på en gitar-banjo på nyttårsaften. Ettersom den var stemt som en gitar ble det ikke så vanskelig. Folk flirte godt da jeg dro i gang Johnny B. Good.

Har ikke gått det etter i sømmene, men kunne godt tenkt meg en banjo ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 52 (eller noe sånt) "vanlige" måter å stemme en banjo, så nei. Men 5str er tøffest ja :) evt. firestrengers.

edit: jeg mente jo JA det er en helt ny greie i forhold til gitar :D

Endret av AXL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg spiller litt banjo. Fikk en femstrengers Morgan ettellerannet til jul.

Kan man gitar er det relativt lett å lære seg. den vanligste stemming er gDGBd, som da er veldig likt de fire lyseste på en gitar, bortsett fra den lyseste, som er en D. den lyseste g-strengen er jo litt spesiell, og kan stemmes i andre toner, enten med vanlig stemming, eller med bruk av en spesiell type enstrengscapo som jeg ikke husker hva heter. gir et flott tilskudd til enkelte akkorder.

De to vanligste lærebøkene er boka til Earl Scruggs (en av banjoens ubestridte mestre) og boka til Pete Seeger (en av dem som var med på å virkelig popularisere instrumentet), jeg har bare prøvd den første, og er middels fornøyd. Helt OK, men ikke topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.