Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Little Wing


Gjest

Anbefalte innlegg

Var syk, og derfor hjemme fra skolen. Grunnet ekstrem kjedsomhet fant jeg ut at jeg skulle spille inn no greier.

Utstyr: Broderns uggne Morgan Strat (gitaren min var ikke hjemme)

Jalla mikrofon fra biltema.

Audacity

Vet at det er masse sure bends og ting som ikke passer inn. Det var alt på første take.

Sang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var greit. Du har ikke all verdens flyt, og lyden din er forferdelig. Du kunne godt ha lært deg jimi's solo litt bedre først også.. Ellers er du på god vei !

Takk. Flyten ja, er ganske varierende delay på mikken, og derfor vanskelig å "redigere". Spiller tross alt gjennom en peavy rage :( Har aldri sett på tabben til sangen, så det er kun improsvisert. Får vel ta en titt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, fint om du skriver hvor lenge du har spilt?

Dette var jo som sagt helt greit. Noen råd er vel kanskje og prøve variere ideene dine litt mer. F.eks si til deg selv, nå skal jeg ikke bende 14 bånd på g-strengen, for det er vel den tonen som går igjen gang etter gang. Hvis du tar deg selv i å gjøre det, stopp opp og kjeft på deg selv.

Du må med andre ord prøve å frigjøre deg litt fra det mønsteret du har visualisert på gitaren. (har en sterk mistanke om at det er standard pentaton boks fra 12 bånd). Prøv noen ganger å hør deg fram til andre toner som kan ha relevans til akkordene du spiller over, f.eks ville jeg fort ha søkt tonen f# over de to første akkordene.

Hør også på andres soloer over låta og plukk alle licks du liker. Min favoritt little wing er andy timmons sin versjon, den er absolutt å anbefale.

EDIT: en ting til, jeg ville ha jobbet med å være litt mer selvsikker. Spill tonene som du mener de, og slutt og mumle!

Men du er på god vei, legg gjerne ut andre ting også :)

Endret av jsbach
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såilt gitar i rundt 2 år, men det første halvåret kan jeg se bort i fra, i og med at jeg kun spilte gitar en gang i uka eller no. Det med selvsikkerthet ja. Strenghøyden på gitaren er meget høy, og derfra kan det bli litt haltende og "plunkete" til tider. Det du sier om f# og det kan jeg dessverre ikke gjøre no med, med en enkle grunn at jeg ikke skjønte hva du mente. Er TOTALT blank når det kommer til teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.