Gå til innhold
Speedbug

Korg tuner

Anbefalte innlegg

Hadde en vikar hos gitarlæreren min idag og han hadde en litt svær Korg tuner. Hvit/grå så den ut til å være. Det råeste var at han plugget den inn i forsterkeren og FY feite for en RÅ lyd den lagde! Dritfet vreng med svak delay. Så utrolig bra... Glemte å spørre om hva den hette og det angrer jeg veldig på nå. Er det noen som har en anelse om hvilken det kan være? Var og kikket litt på korg.com og fant frem til denne som det mulig kan være, men er enda ikke sikker.

Hadde vært fantastisk om noen kunne hjelpe! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det var ikke den. Tror den var litt på størrelse med en iPod f.eks. Uten masse knapper... Må se om jeg får tak i han på en eller annen måte. Håper læreren min er syk i neste uke også da :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje, hvis du tenker på PX-1. Men den så plutselig veldig liten ut igjen. Skal se om jeg kan få tak i mobilnummeret hans. Har så sinnsykt lyst på den... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Læreren din vet nok hvem du hadde som vikar. Finner nok ut hva det er. Sørg for å post hva det er når du finner det ut! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo han bør nok vite det ja.

Skal si ifra her med en gang jeg finner det ut! :) Han prøvde først å stille på forsterkeren for å få ut vreng men det gikk ikke. Så dillet han med Korg'en og så kom den lyden... Har ikke kommet frem til noe annet enn at det var den som lagde lyden og ikke forsterkeren. Om Det er feil beklager jeg, men som sagt, skal finne ut av det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet jeg endelig hvilken det er! Korg Pandora PX2 :) Sendte han en SMS. Så du hadde rett Phoncible. Er en multieffect processor men er usikker på om den er ute av produksjon nå. Håper ikke det... Den var utrolig bra.

Endret av Vaidude

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har faktisk skaffet meg den effektboksen nå! Fantastisk bra den er... ALT MULIG av lyder. Trommemaskin har den også! Skal skrive en liten review senere så da forklarer jeg ordentlig funksjonene. Fikk den for bare noen timer siden så har enda ikke fått prøvd den skikkelig, men i morgen... Hehe.

Fikk kjøpt den brukt av vikaren som hadde den! Han hadde visst to stykker og er ekstremt fornøyd. Ny koster den fra 2500 til 3000 kr men jeg betalte bare 1200. Så er fornøyd med prisen også. Den ER ute av produksjon ja... Var derfor jeg slo til nå.

Skal skrive mer om den senere en gang!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilig. Har vurdert de pandora-boksene selv. Til å ta med meg rundt. Både hjemme og på tur (alt ettersom hvordan jeg liker den). Så den låter bra, altså?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den låter herlig... Kan sikkert legge ut noen lydfiler også hvis jeg får det til :) Læreren min (vikaren) synes at PX2 låter bedre enn både PX3 og 4. Jeg har ikke prøvd dem enda, så skal ikke si noe om hva som er best. Er skikkelig gøy å øve med trommer også :D Blir nok mye mer øving fremover bare med den lille investeringen der. Blir så mye gøyere!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte du en PX2 for 1200 kr ble du lurt...

En ny PX4 ligger vel på en 1600 kr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, veiledende pris på PX4 i Norge nå er 2395 kr. Du kan sikkert få den billigere andre plasser selvfølgelig, men det er nå det prisen skal være. Var innom en musikkforhandler også og spurte hva han kunne skaffe PX2 for. Han svarte at om han i det hele tatt klarte å skaffe en brukt kunne jeg regne med 1500 kr, ikke under det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.