Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Master Of Puppets-riffet


Steve Vai

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spilte det opp, ned, ned, opp, ned, ned osv når jeg først lærte meg det. Senere fikk jeg nok fart til å kunne spille kun downstrokes, og om jeg nå tar den fram går det i alternate all the way.

Klart det blir hardest med kun downstrokes, men iallefall den første gangen (når en gitar spiller solo) gjør det seg best med alternate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Men hvis vi tar en titt på godeste Hammet her, ser vi at det er et par forskjeller, som vel i bunn og grunn ikke utgjør rare forskjellen. Men joda, jeg spiller det "the Kirk-way". Varierer litt mellom ren downpicking og alternate etter hvordan dagsformen er.

Edit: Leif

Wow, den intron va imponerende...

Kirk e så kjedeli... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare downstrokes. Det riffet og Blackened riffet er fantastiske for å øve downpicking utholdenhet.

Vrient å spille denne delen av Blackened riffet med bare downstrokes tight....

---------------------

----------------------

----------------------

----------------------

-1------1--3-3------

----2-3---------1---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg er temmelig flink til å spill det meste av metallica. Han har en underlig måte å spille på: han fører plekteret slik at det går i sirkel over E A D strengen (jeg er ikke helt sikker på om det var Master of Puppets, men dette er i såfall teknikken hans) Opp på E, ned på E, ned på A, ned på D, opp på D, opp på A, opp på E... Og så videre.

Så hopper han over de strengene som ikke skal spilles på. Tror det viktigste er sirkel bevegelsen, for at unngår man at det går i rykk og napp. Blir mer en jevn bevegelse.

Jeg er ikke helt sikker på dette, jeg er bare bassist:p Alt jeg vet er at han kan spille Master of Puppets sinnsykt fort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg er temmelig flink til å spill det meste av metallica. Han har en underlig måte å spille på: han fører plekteret slik at det går i sirkel over E A D strengen (jeg er ikke helt sikker på om det var Master of Puppets, men dette er i såfall teknikken hans) Opp på E, ned på E, ned på A, ned på D, opp på D, opp på A, opp på E... Og så videre.

Så hopper han over de strengene som ikke skal spilles på. Tror det viktigste er sirkel bevegelsen, for at unngår man at det går i rykk og napp. Blir mer en jevn bevegelse.

Jeg er ikke helt sikker på dette, jeg er bare bassist:p Alt jeg vet er at han kan spille Master of Puppets sinnsykt fort :P

dette hadde vert morro å sett..kansje det er sånn som han negeren i sum 41...så han spille phantom of the opera (Av Iron Maiden)

på en total guitar dvd...merkeli teknikk..var noe sirkling me plekter mellom tommel å pekefinger.. men spilte alt utroli reint å fort sånn...

Endret av SvartaTosten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes nå for min del ut som om det han spilte på videoen var både feil og ustemt. BTW, hva faen er det med wah-idiotien på starten der? Hvis neste skiva blir full av sånne soloer er det adjø til metallica.

det har vært adjø til metallica for lenge siden............................ihvertfall hos meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes nå for min del ut som om det han spilte på videoen var både feil og ustemt. BTW, hva faen er det med wah-idiotien på starten der? Hvis neste skiva blir full av sånne soloer er det adjø til metallica.

det har vært adjø til metallica for lenge siden............................ihvertfall hos meg :P

kansje på plate men ik live

etter å ha sett rock am ring 2006 på tv..fy feite for en konsert..

hele master of puppets ble spilt.(tror det er første gang orion er blitt spilt live i sin helhet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.