Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Søren, der fikk jeg også vondt i hånda.


AutoMats

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg fått en vondskap i frethånda som sitter i lille- og ringfingeren, og går lenger nedover mot håndleddet. Må nok gi meg med spillingen en stund, men det skulle bli bra igjen er det noe jeg gjør feil.

Oppvarmingen er ikke noe problem, jeg begynner rolig, men jeg har det problemet at jeg blir fort kald i fingrene. Kan også være noe med grepet mitt, jeg merker at jeg knytter hånda på en ugrei måte når jeg spiller. Kanskje det er neckprofilen som ikke passer neven min?

Jaja, får som sagt ta det litt kuli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer, kjedelig d der. Må bare spørre, står du vanligvis og spiller? Hvis ja, har du gitaren langt nede? Jeg har aldri hadd noen smerter i fingrene/ hånden men får lett litt vondt i håndleddet hvis jeg står å spiller med gitaren for langt nede... D var bare en tanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eing med forrige mann her, spilte med gitaren altfor langt nede. og fikk som følge av dette vondt i venstre hånd. har tatt opp gitaren nå, og slipper dette problemet. spiller metal og det er klart at det ser tøffest ut når gittaren subber i bakken, men det er ikke så tøft hvis det er årsaken til å man må legge opp...?

...bedre å spelle "jamaica-band" enn ikke å spelle i det hele tatt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet, men jeg får ikke smertene vekk uansett hvordan jeg skifter grep og høyde.

Er tilogmed vondt når jeg spiller med gitaren i fanget, sittende! <_<

Legg fra deg gitaren og ring lege. Nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det saken bedre hvis smertene gir seg etterhvert?

Første 20-30 minuttene er det ikke greiest å spille, men etterpå det gir det seg.

Gjør aldri vondt å spille bass, men gitar som jeg er ny på er uvant å spille.

Det er det å ta powerchords som pleier å gjøre vondt de første 20-30 minuttene.

Ikke ideelt, uansett. Bør nok ringe legen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok ha noe å gjøre med at du holder venstrehånda di feil - håndleddet skal bøyes fra deg, tommelen din skal ca. midt bak på halsen og fingrene dine skal krummes ganske godt (ala knyttneve).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det saken bedre hvis smertene gir seg etterhvert?

Ikke såvidt meg bekjent. Det er forskjell på muskelsmerter, altså det å være støl, og det å ha belastningsskader, men du skal ikke overbelaste kroppen din. At det gjør vondt er kroppen din som forsøker å si at du ikke skal gjøre det. Derfor jeg anbefaler deg å ta en prat med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stått og spilt mer enn vanlig, det er sant, og det har krevd en uvant vinkel i håndleddet. Det er tydeligvis ikke store forandringingen som skal til før man får vondt. Får stramme inn skulderreima og ta det gradvis nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte faen.. i dag, etter å ha spilt slåball i gymtimen merka jeg en noe uggen følelse i hele høyrearmen, og når jeg hadde prøve etterpå merka jeg at det verka noe jævlig i håndleddet, og læreren min trodde jeg bare jugde når jeg ba om utsettelse <_< Nå kan jeg ikke løfte en halvliter med brus uten intense smerter oppover hele armen. Tommelen på venstre håndledd er og jævlig.

PS: Fikk beskjed av legen min om å ta 2x 200mg ibux til frokost, middag og kvelds, og å for faen ikke bruke armen til noe som helst.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.