Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

BOSS GT-6


Anbefalte innlegg

Ikke spørr om multieffekt brett her. Ingen som liker det.

Jeg er heller ikke noe særlig fan av det, men du kan få en greit lyd til en billig penge. Veldig steril og kunstig lyd da. og en del støy.

Men det var sånn generelt, nå over til GT-6. Det er vel et av de bedre brettene. Jeg har en kompis som har det brettet og jeg synes det virker helt ok til bruk på rommet. Enkelt å bruke og har mange muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig selv vært frelst på enkelt-pedaler men har funnet ut at det blir veldig dyrt etter hvert... Så synes det virker deilig å bare ha ett brett med alt mulig på + wah-wah. Skal prøvekjøre den om ikke så lenge, dem har den nede på Kick. Skal bli spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et selv som jeg ikke bruker så altfor mye. Effektene som delay, reverb, chorus osv. er bra. Selve ampmodelleringen (Preamper, OD) er jeg ikke fult så godt fornøyd med. Fordelen med å kjøpe en multieffekt er at du kan komme frem til hva du egentlig trenger/bruker av effekter før du går til anskaffelse av dyrere stomp/rack-effekter.

Fordelen med GT-6/8 er at den har svært gode muligheter til å tweake deg frem til lyd du liker. Dette fører med seg at den er en omfattende enhet å sette seg inn i, og mange (inkludert meg) gidder ikke så mye skruing før en er fornøyd med lyden. Fleksibiliteten til en multieffekt overgår også stomp-bokser, med mindre en bruker avanserte (og dyre) midistyringssystemer.

Har du tid og interresse av å bruke litt tid til å sette deg inn i den og lage dine egne patcher er den bra, men kan selvfølgelig ikke måle seg med mange effekter i stomp/rack format av høyere prisklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Eclipse. Får tenke litt på det, kanskje det blir en GT-6... Men er GT-8 enda mer avansert og dyrere i forhold? Tror ikke jeg gidder å kjøpe -8, synes f.eks fargen på -6 er mye kulere :P Har en del timer igjen i livet, så tror nok jeg kan spare noen til litt skruing ;) Synes bare det er greit jeg.

Er wah-wah pedalen bra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Eclipse. Får tenke litt på det, kanskje det blir en GT-6... Men er GT-8 enda mer avansert og dyrere i forhold? Tror ikke jeg gidder å kjøpe -8, synes f.eks fargen på -6 er mye kulere :P Har en del timer igjen i livet, så tror nok jeg kan spare noen til litt skruing ;) Synes bare det er greit jeg.

Er wah-wah pedalen bra da?

eehhhmmm...GT-8 er faktisk billigere enn GT-6 av en eller annen grunn, og den har flere muligheter. Men POD XT LIVE er kongen synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel ja, logisk det :P Hehe.

Men prøvde GT-6 og kan bare nå si at jeg definitivt IKKE kommer til å kjøpe den. Noe mer innviklet og komplisert har jeg vel nesten aldri sett, må vel ta minst en måned å sette seg inn i den.. :blink: Nei den ble jeg ikke imponert av. Det var mange kule lyder og sånt (dem klarte å tråkle meg frem til). Men tungvint, stor, vanskelig og rett og slett for dyr. Det blir nok bare stomp-boxes likevel for meg tenker jeg :) Blir overrasket om jeg noen gang kommer til å kjøpe et multieffektbrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, den så flott ut den også. ME-50 er jo også noe som kan sjekkes ut... Men som sagt, tviler veldig på at det kommer til å bli noe multieffekt, men kanskje jeg iallefall gir ME-50 en sjangse før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.