Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jarle H. Olsen, Norges BESTE gitarist !!


Gitar

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Patetisk dårlig! Denne fyren har skrytt på seg å øve 10 timer om dagen i mange år. Også har han ikke en gang okei time. Han er helt ute og kjører på noen av opptakene. Dessuten er musikken basert på teknikk, og ikke på musikk; noe som viser at han har mye igjen å lære når det kommer til å spille gitar på en intuitiv måte. Alt jeg har hørt er bare oppgulp av andre crappy gitarister (Romeo, Malmsteen, Becker, Bellas) på en lite intelligent måte. møkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte ikke spillestilen til han gitaristen der. Seff er han mye bedre teknisk enn det jeg noen gang kommer til å bli, men det mangler musikalitet. Dette er vel for så vidt kommentert i tidliger poster..

Men bassisten hans var dyktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette var da helt meningsløst. Musikk er selvsagt smak og behag.

Men en ting er sikkert og det er at når det gjelder musikalitet, kvalitet og ferdighet er det veldig lett gjennkjennelig! Dere som mener fyren er umusikalsk og kan ikke spille, lider av misunnelse eller så har dere ikke begrep om hva dere utaler dere om. Jarle er desidert en av landets beste og framste gitarister og det hersker det ikke tvil om. Uansett hvordan dere vrir på det eller om dere har hørt en som er bedre, så er fyren svindyktig i hva han gjør. Om musikken og spille stilen gir dere noe er en annen ting såklart, det er en ren smaksak. Jeg kicket i allefall veldig på både spillingen og musikken hans og ville bare videreformiddle det til resten av gitar Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarle er desidert en av landets beste og framste gitarister og det hersker det ikke tvil om.

Hehe ..

Hvorfor i all verden hersker det ikke tvil om det? Kanskje ikke det "hersker tvil" i ditt hode , men det herker sinnsykt mye tvil i mitt ..

Ja , han er teknisk . Men når begynte det at en gitarist er teknisk å ha noe med hvor god han er . En av mine favoritter er jo da f.eks. Snah fra Motorpsycho , jeg mener han er en av de beste i norge , og dette er helt individuelt , men han lager kule riff og holder musikken musikalsk . Han har skjønt det at musikk ikke er showoff ... Han kan ikke showoff-spilling heller tror jeg , men alt han gjør blir enkelt og SINNSYKT pent ..

så NEI . Jarle H Olsen er IKKE en av norges fremste gitarister . Jeg tror ikke sånne folk har skjønt at musikk ikke er matte , de deler en takt i 16 og spiller en note en halv tone over den forrige de spilte på hver av de 16 delene de har delt det hele opp i.....

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette var da helt meningsløst. Musikk er selvsagt smak og behag.

Men en ting er sikkert og det er at når det gjelder musikalitet, kvalitet og ferdighet er det veldig lett gjennkjennelig! Dere som mener fyren er umusikalsk og kan ikke spille, lider av misunnelse eller så har dere ikke begrep om hva dere utaler dere om. Jarle er desidert en av landets beste og framste gitarister og det hersker det ikke tvil om. Uansett hvordan dere vrir på  det eller om dere har hørt en som er bedre, så er fyren svindyktig i hva han gjør. Om musikken og spille stilen gir dere noe er en annen ting såklart, det er en ren smaksak. Jeg kicket i allefall veldig på både spillingen og musikken hans og ville bare videreformiddle det til resten av gitar Norge.

Misunnelig? Joda, kunne likt å ha en del av den teknikken der. Men musikalsk sett? Njææh... Ville heller hatt Gilmour, BB. King eller Hendrix's musikalske sans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jarle er desidert en av landets beste og framste gitarister og det hersker det ikke tvil om. "

Ja jøss... Siden du er fra Trondheim, burde du kjenne til ganske mange dyktige gitarister herfra. Jeg skal ikke si noe som helst på Jarle's tekniske nivå¨(selv om det heller ikke imponerer meg; hverken tappinga, sweepinga eller pickinga er så god at han kan bli showman). Men når ikke time er på plass (dette hører du mot slutten av fast and the furious) er det ikke noe særlig. Å spille fort er én ting; å gjøre det kontrollert, rytmisk og samtidig gjøre noe spennende er noe helt annet. Jarle kan spille fort, men han mangler kontroll, kreativitet og time; noe som gjør ham helt uinteressant for meg å høre på.

Åja, og han spiller pubertetsrock. Dét bidrar heller ikke til å gjøre ham interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.