Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Yamaha RBX 775


complex

Anbefalte innlegg

Fin den gitt. Med aktiv mener han at man kan justere balansen mellom pickupene... styre volum og tone folholdet mellom pickupene.

jeg trodde at aktiv var at picup'ene fikk strøm fra et bateri som satt i gitaren og at den ikke tok strøm gjennon forsterker, eller er det jeg som tar feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med batteri betyr at de er aktive, hvorvidt det handler om noe kondensator-aktig greier eller bare et forsterkersteg etter selve pickuppen, aner jeg ikke, men det har ikke noe med hvilke kontroller du har på selve gitaren. Du kan ofte se på bass-amper at de har en Aktiv inngang og en Passiv inngang, hva er poenget med en egen inngang for basser med flere valgmuligheter? Det er rett og slett High-Gain og Low Gain innganger, mao, aktivty mener at den har en liten preamp inni seg. Hvorfor tror du alle heavy-rockere bruker en EMG-81, jo pga mer gain, du ser jo selv på en Kirk Hammett-gitar at den ikke har flere knapper enn vanlig, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.