Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

epiphone vs. gibson


angus y

Anbefalte innlegg

Enig.

Om man synes xx.xxx for en gitar er verdt det, er jo en helt personlig vurderingssak. Helt objektivt så er Gibson av bedre kvalitet enn epiphone, og jeg synes at begge merkene har samme kvalitet pr krone.

At andre merker lager bedre gitar for mindre penger enn epiphone og gibson er helt klart. Men epiphone sammen med gibson dekker et produktspekter fra nybegynner til highend gitarer.

Man får det man betaler for, og man får selv vurdere hva man har lyst/behov til å legge i en gitar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en epiphone les paul custom, men er rmelig fysen på en gibson sg standard :D

vil jeg merke stor forskjell på lyd og spillbarhet mellom disse to?? syns nemlig ikke epiphonen har noe særlig til lyd..

Det er lenge siden jeg har spilt på en epi LP custom, men har hatt hånda borti en del.

Kvalitetsmessig vil du få gitar som er satt sammen av bedre deler. Den sg'n er litt enklere satt sammen enn en lp.

Halsen er nok litt bredere og flatere i front. Gitaren er lettere. Du vil nok få en mer åpen lyd med mer attack. Mikrofonene i gibsongitaren har nok en mer definert lyd. Klarer toner, bedre noteseperasjon, bedre klang.

En gjennomsnitts Epiohone kan låte en anelse "papp", med sg'n vil du nok få en følese av at det er en bedre gitar med bedre treverk og bedre lakk.

Til opplysning så er Sg standard en helt standard Gibson, og kan varierer en del i kvalitet, men det meste står på at den er skikkelig satt opp.

Endret av Slash Thorød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vurdert å sette på emg81/85 pickuper istedet for å kjøpe ny gitar.. er det kanskje like greit? <_<

Er du fornøyd med gitaren ellers så gjør du det...

kjøp ZakkWylde settet å klin det inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vurdert å sette på emg81/85 pickuper istedet for å kjøpe ny gitar.. er det kanskje like greit? <_<

Som det sies, ikke bare gå for dem fordi at metalgutta gjør det. Skjekk ut om du liker aktive pickups. Jeg for min del ville ikke hatt de, men heller gått for noen fete passive humbuckere fra enten Seymour Duncan eller Bare Knuckles Pickups. Men det er du så må ta valget. Alternativt sette inn noen Gibson P100 humbuckere eller P94 som er P90 bare i et humbucker chassi. Da får du mer av SG-lyden i gitaren. Kanskje en P100 i hals og en P94 i stolposisjonen. P90 gir litt den vintage lyden av de tidligste SG-ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vurdert å sette på emg81/85 pickuper istedet for å kjøpe ny gitar.. er det kanskje like greit? <_<

Som det sies, ikke bare gå for dem fordi at metalgutta gjør det. Skjekk ut om du liker aktive pickups. Jeg for min del ville ikke hatt de, men heller gått for noen fete passive humbuckere fra enten Seymour Duncan eller Bare Knuckles Pickups. Men det er du så må ta valget. Alternativt sette inn noen Gibson P100 humbuckere eller P94 som er P90 bare i et humbucker chassi. Da får du mer av SG-lyden i gitaren. Kanskje en P100 i hals og en P94 i stolposisjonen. P90 gir litt den vintage lyden av de tidligste SG-ene.

noen seymour duncans du kan anbefale? er jo så jævli mye forskjellig ute å går :P

har ikke lyst på metal/skrikende lead lyd liksom.. mer ac/dc, litt "rusten" og rå lyd hvor bass og mørke toner kommer bra frem, hvis du skjønner? mer god gammel rock´n roll :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.