Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hva er forskjellen mellom gibson supreme og custom?


thomas_WYLDE

Anbefalte innlegg

Heisann! nå er det faen meg min tur til å kjøpe gitar!! det står mellom gibson les paul custom og supreme!

er det noen som vet forskjellen mellom dem? er det noen andre som har sånn?

spiller en del 70-80 tallsrock,metal, country osv.....

info mottas med stor takk:)

Ps..selger en gibson 12 str for 4-5 lapper! og en zakk wylde epiphone!

Takk

Endret av thomas_WYLDE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er knallgitarer begge to. Begge to har 490 og 498 buckers. Supreme leveres kunn med gold hardware så vidt jeg vet. Utseendemessig er det ganske stor forskjell da supreme er med AAAA-maple. Dvs at det er ufattelig mye flammer i lønna. Supreme har dessuten flammelønn både foran og bak. Supreme har uthulet kropp, noe som gir mindre vekt og litt annen resonans. Ulempen med supreme er at den ikke har deksel bak. Alt av ledninger må derfor strekkes mellom jackinngang, pickuphull osv. Har sett supreme omtalt som en slags jålete custom. Supremen er et smykke dersom du er glad i flammelønn, men finishen gjør igjen at dette er et smykke jeg hadde vært litt redd for å bruke. Da låten i de skal være ganske lik hadde jeg personlig gått for en custom som bruksgitar. Har selv en Gibson Les Paul standard med burstbucker 1 og 2, og er knallfornøyd. Uansett hvilken av de to du velger kommer du til å bli superfornøyd. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er knallgitarer begge to. Begge to har 490 og 498 buckers. Supreme leveres kunn med gold hardware så vidt jeg vet. Utseendemessig er det ganske stor forskjell da supreme er med AAAA-maple. Dvs at det er ufattelig mye flammer i lønna. Supreme har dessuten flammelønn både foran og bak. Supreme har uthulet kropp, noe som gir mindre vekt og litt annen resonans. Ulempen med supreme er at den ikke har deksel bak. Alt av ledninger må derfor strekkes mellom jackinngang, pickuphull osv. Har sett supreme omtalt som en slags jålete custom. Supremen er et smykke dersom du er glad i flammelønn, men finishen gjør igjen at dette er et smykke jeg hadde vært litt redd for å bruke. Da låten i de skal være ganske lik hadde jeg personlig gått for en custom som bruksgitar. Har selv en Gibson Les Paul standard med burstbucker 1 og 2, og er knallfornøyd. Uansett hvilken av de to du velger kommer du til å bli superfornøyd. Lykke til.

det er vel ikke helt riktig at LP custom leveres med 490 og 498 buckers. Den ENE versjonen gjør det, men 57 custom (som egentlig er den man bør satse på) leveres med burstbucker 1 og 2.

Hvor mye penger skal du legge i dette? Personlig hadde jeg uten tvil gått for en custom-shop sak, da gjerne 1958 plaintop.... B)

Endret av Lefsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er knallgitarer begge to. Begge to har 490 og 498 buckers. Supreme leveres kunn med gold hardware så vidt jeg vet. Utseendemessig er det ganske stor forskjell da supreme er med AAAA-maple. Dvs at det er ufattelig mye flammer i lønna. Supreme har dessuten flammelønn både foran og bak. Supreme har uthulet kropp, noe som gir mindre vekt og litt annen resonans. Ulempen med supreme er at den ikke har deksel bak. Alt av ledninger må derfor strekkes mellom jackinngang, pickuphull osv. Har sett supreme omtalt som en slags jålete custom. Supremen er et smykke dersom du er glad i flammelønn, men finishen gjør igjen at dette er et smykke jeg hadde vært litt redd for å bruke. Da låten i de skal være ganske lik hadde jeg personlig gått for en custom som bruksgitar. Har selv en Gibson Les Paul standard med burstbucker 1 og 2, og er knallfornøyd. Uansett hvilken av de to du velger kommer du til å bli superfornøyd. Lykke til.

det er vel ikke helt riktig at LP custom leveres med 490 og 498 buckers. Den ENE versjonen gjør det, men 57 custom (som egentlig er den man bør satse på) leveres med burstbucker 1 og 2.

Hvor mye penger skal du legge i dette? Personlig hadde jeg uten tvil gått for en custom-shop sak, da gjerne 1958 plaintop.... B)

Ja det er jo riktig. Vanlig LP custom her 490 og 498 buckers, mens 1958 customen har burstbucker 1 og 2. Burstbuckerene låter litt mere vintage. Bruker disse selv. Helt enig med Lefsa. Ville også gått for 1958 custom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.