Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Studere musikk på Blindern


arpeg

Anbefalte innlegg

Om ikke så altfor lenge er turen kommet for et nytt kull (inkludert meg) til å søke videre utdanning.

Jeg vet det er noen her som går på blinderen, kunne dere være så snille å fortalt litt om studietilbudet der?

Hva lærer dere? Hvor mye spilling er det? Hvem anbefaler dere studier for? osv. Gjerne litt om forskjellen på dette studie og f.eks: musikkhøyskolens sitt tilbud.. Alt er spennende, jeg vil vite mest mulig. Tusen takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få deg en solid utdanning, f. eks Ingeniør.

Så har du sikkret arbeid og framtid

ha gitarspill og musikk som en hobby!

j/k(men litt serriøst, du kommer sikkert til å høre den der mange ganger av div. folk...) :P

hvilken type utdanning innen musikk er du ute etter? finnes en del forskjellige...bla som utøvende musiker, musikkhistorie osvosv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og aiwass studerer på UiO. Faget heter musikkvitenskap. Engelsk - musicology. Viktig å vite at man på musikkvitenskap lærer musikk fra et litt mer vitenskapelig perspektiv enn f.eks høyskolen. Litt lettere forklart, det er mer teoretisk. Likevel er det også endel praktisk. Fag som hørelære og satslære regnes faktisk som praktiske fag. Dette er ting du kommer til å ha god nytte av. I tillegg får du også instrumentalundervisning (ikke 1. termin). Dette er riktignok ikke all verden (12 timer pr termin). Likevel er det nok til at jeg sitter til gode med masse gitartimer (det er en annen historie). Ved siden av det praktiske har du teoretiske emner som historie, verdensmusikk, jazz/pop/rock osv. Du kan senere gå mer inn på f.eks musikkpedagogikk, lydteori osv osv.

http://www.uio.no/studier/program/musikk/presentasjon/

her kan du finne en oversikt over emner du kan velge:

http://www.uio.no/studier/program/musikk/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikkvitenskap er ikke for dem som utelukkende ønsker å bli dyktige utøvere--det er det konservatoriene er til. Studiet tilbyr likevel det som etter sigende er landets høyeste faglige nivå, og en solid utdannelse innen musikk. Øve kan man jo uansett gjøre på fritiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten:

En positiv ting med UiO er at mange flere sjangere er akseptert og dermed representert. På høyskolen vil du nesten utelukkende finne jazz eller klassisk (evt noen mer allsidige på ped).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten:

En positiv ting med UiO er at mange flere sjangere er akseptert og dermed representert. På høyskolen vil du nesten utelukkende finne jazz eller klassisk (evt noen mer allsidige på ped).

Signerer den. Veldig åpent og tolerant miljø overfor alt av musikk. Ikke noe sjangersnobberi fra skolens side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få deg en solid utdanning, f. eks Ingeniør.

Så har du sikkret arbeid og framtid

ha gitarspill og musikk som en hobby!

j/k(men litt serriøst, du kommer sikkert til å høre den der mange ganger av div. folk...) :P

hvilken type utdanning innen musikk er du ute etter? finnes en del forskjellige...bla som utøvende musiker, musikkhistorie osvosv...

Santsant, har allerede hørt det noen titallsganger :P

Musikk og pedagogikk, frister mest.. Åssen utdanning tar du? er du i videregåande eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis planen din er å bli lærer, er musikkpedagogikk på NMH bedre. Men husk at det er vanskeligere å komme inn på også. Jeg fant ut om ped. etter at jeg begynte på UiO. Planen min nå er uansett å gjøre ferdig bachelor i musikkvitenskap, også fullføre bachelor i ped på høgskolen, med trompet som hovedinstrument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få deg en solid utdanning, f. eks Ingeniør.

Så har du sikkret arbeid og framtid

ha gitarspill og musikk som en hobby!

j/k(men litt serriøst, du kommer sikkert til å høre den der mange ganger av div. folk...) :P

hvilken type utdanning innen musikk er du ute etter? finnes en del forskjellige...bla som utøvende musiker, musikkhistorie osvosv...

Santsant, har allerede hørt det noen titallsganger :P

Musikk og pedagogikk, frister mest.. Åssen utdanning tar du? er du i videregåande eller?

går siste året AF på vgs nå.

planen var egentli en utdanning innen musikk, men det ble litt endringer i siste liten...så blir forkurs og EE de neste årene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.