Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tromme mikrofoner


arpeg

Anbefalte innlegg

Halla!

Trommemikker kommer litt ann på hvilke skinn, musikkstil osv også. Men det THX-settet du har sett på er sikkert helt greie all-roundmikker til en veldig fin pris. jeg har ingen erfaringer med dem. Men de ser litt store og klumete ut, så det er mulig de kan bli litt i veien for trommisen.

hvis du er interessert i å gå litt opp i pris så har du et lite forslag til oppsett her:

Skarptromme: Shure SM57

Stortromme: Shure Beta 91

Tammer: Sennheiser E604

Overheads: Shure KSM137

Med denne pakken kan du oppnå veldig god trommelyd. Legg også merke til at noen av disse mikkene er kondiser og trenger phantom..!

Endret av FoxyFix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye koster den 'pakka' du beskrev der da?

2500,-

her er alle facts:

DP7B Kit - Trommepakke

Endelig i Norge!!

THX-audio trommemikrofoner har lenge vært etterspurt på det norske markedet. Endelig kan vi tilby kvalitetsmikrofoner til en meget god pris.

I denne kofferten finner du komplett mikrofon oppsett til et 5-trommers sett inkl. 2 stk. kondensator overheadmikrofoner for symbaler m.m. Det følger med holdere til samtlige mikrofoner.

NB!! Les test av disse under "mer info" av en kjent trommis.

Holderne til tam-mikrofonene og skarp-mikrofonen (DM-100B) skrues fast på sargen slik at du slipper gulvstativer som ofte tar mye plass. Tam-mikrofonene (PD-2) skrues fast i holderne. Dette gjør det enkelt å montere opp mikrofonene på trommesettet ditt (se de ekstra bildene som viser dette)

Overhead mikrofonene, PC-3, er av kondensator type og trenger phantompower fra mikseren. Denne strømmen gjør at elementene i mikrofonen blir mer følsom og mikrofonen tar da opp lyd på lengre avstand. Derfor brukes disse som overhead mikrofoner. PC-3B settes på egne stativer over trommesettet og tar opp lyden fra cymbaler m.m. Det følger med egne mikrofonholdere til disse to mikrofonene + vindhetter for å kunne dempe lyden hvis mikrofonene skal brukes nær lydkilden feks. HiHat.

Basstrommemikrofonen, PD-1, monteres enkelt direkte på et eget mikrofonstaiv.

Alle mikrofonene og holderne ligger i en solid koffert med kraftig innvendig polstring som gir god beskyttelse under transport.

DP-7B Kit inneholder:

1 x PD-1 basstrommemikrofon

4 x PD-2 tam- og skarptrommemikrofon

2 x PC-3B overhead kondensatormikrofoner

4 x DM-100B mikrofonholdere for sarg til PD-2

2 x ED-41 Vindhetter til PC-3

2 x ED-60 Mikrofonholdere til PC-3

1 x Solid oppbevaringskoffert i tre

PD-1 Basstrommemikrofon

Element: Moving-coil Dynamic

Nyrekarakteristikk

Frekvensområde: 20 Hz - 10 kHz

Følsomhet: -58 dB+-3 (1V/Pa)

Utgangsimpedans: 600 ohm +- 30% (ved 1 kHz)

Materiale: Zink die-cast

Dimensjoner: 66 x 130 x 115 mm

Netto vekt: 490 g (uten kabel)

PD-2 Tam- og skarptrommemikrofon

Element: Moving-coil Dynamic

Nyrekarakteristikk

Frekvensområde: 50 Hz - 16 kHz

Følsomhet: -46 dB+-3 (1V/Pa)

Utgangsimpedans: 600 ohm +- 30% (ved 1 kHz)

Materiale: Zink die-cast

Dimensjoner: 41 x 114 x 86 mm

Netto vekt: 320 g (uten kabel)

PC-3B

Type: Kondensatormikrofon

Uni-directional karakteristikk

Følsomhet: -45 dB +- 3 dB (0dB=1V/Pa)

Frekvensområde: 50 - 18kHz

Impedans: <= 100 ohm

Spenningskrav: Phantom Power 9V - 52V DC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld kan jo jeg legge inn prislista over den 'pakka' jeg beskrev også da..

Shure SM57 = ca 900 kr (evenstadmusikk)

Shure Beta91 = ca 2400 kr (evenstadmusikk)

Sennheiser E604 = ca 1200 kr pr stk. (evenstadmusikk)

Shure KSM137 = ca 3500 kr pr stk. (sound1)

Sånn ca. samlet pris for en pakke med mikker til alle trommene blir rundt 13900 kr.. Koster å ha bra trommelyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sennheiser 604 og sm57 er også ypperlige mikker til gitar.

Selv har jeg jobbet mye med

Basstromme - AKG D112

Skarp - SM57

Tammer - Beta 57

Hat og OH - AKG 451

Temmelig dyr pakke, men kravene til studiomikker settes litt høyere enn live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du går på ebay får du en Audix Dp5 pakke med:

1x D1 (skarp)

2x D2 (tam)

1x D4 (gulvtam)

1x D6 (stortromme)

til $495 .. Sleng på $50 i frakt = $550 = 3465 NOK .. x 1,25 (moms) (om du må betale) = 4332 + 70 kr gebyr = 4400 NOK

Denne pakken koster 10-12000 i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har selv 5-pack THX mic pakka og er brukbart fornøyd med den.

Positive ting:

- Helt brukbar lyd, har hørt mye verre. Ikke perfekt, men fungerer helt fint om man ikke forventer så altfor mye. Er du vant til bedre mikker fra før, vil du nok sikkert bli litt skuffet, men selv ble jeg egentlig positivt overrasket, spesielt prisen tatt i betraktning.

- Får med koffert, oppheng til mikker osv...

Negative ting:

- Festene til tom mikkene synes jeg er litt skrøpelige. Har flere ganger måtte etterstramme skruer, og det hender, selv etter så hardt jeg fester mikkene, at de bare har falt ned på skinnet mens jeg spiller. Kan vel fikses med litt lim om man virkelig er desperat, men er hvertfall verdt å nevne...

- Tom-mikkene er litt vel store, gjør at de både tar litt plass innover i tromma, pluss oppover. Legger man da på xlr kabler stikkende opp i tillegg som gjerne kan ha litt lange "hoder", ender det fort med at kabler "krasjer" i splasher/crasher osv. om du spiller med de ikke så altfor høyt over tammer.

Har inntrykk av at condensator-mikkene (overheadene) er det svakeste leddet i den pakka, mye bakgrunns-støy den tar opp osv.) så ville heller anbefale å kjøpe noe utenom til akkurat den biten. Shure PG81 anbefales fra meg i alle fall om litt billige typer er kriteriet, og da slipper du å bruke phantom power også om det skulle være et problem (de går på batterier...).

Sånn totalt sett vil jeg si de er fine for hva man betaler for de. Det hele bunner vel ut i hva man selv krever og forventer av slikt utstyr. Jeg har ikke akkurat brukt mine mest flittig i det siste, har blitt brukt av og til i opptaks-sammenheng, aldri på konserter o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.