Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarlærer ledig i Oslo


Anbefalte innlegg

Er det noen som kunne tenkt seg en privatlærer i gitarspill i Oslo? Jeg vil etter all sannsynlighet flytte på meg, og Oslo ligger da godt an som nedslagsfelt. I den forbindelse hadde det vært morsomt å tatt på seg en ansvarsfull jobb for vordende gitarhelter.

Generell bakgrunn: Jeg spiller gitar på 17. året. Er utdannet lærer og har erfaring som gitarlærer både privat og gjennom den kommunale kulturskolen. I all hovedsak har jeg mest oversikt over anvendelig bruksteori og ulike teknikker som kan anvendes på gitaren. Jeg spiller selv mest i den brede rockesjangeren, men er ikke fremmed for andre stilarter - dog vil nok mange som har kommet langt i sin stilart dra bedre nytte av å finne noen som har spesialisert seg på den aktuelle stilarten.

Dette er i hovedsak for å sjekke interessen. Hvis du synes dette høres aktuelt ut, send en PM - uten binding av noe slag. :) Ja, selv du uten Ibanez kan vise interesse. ;)

Rock on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kanskje være interessert, så lenge det blir no puddelrock på meg.

Spørs selvfølgelig på prisen og når du er tilgjengelig da.

Når man har tid må selvfølgelig avtales for hver og en. Prisen vil nok ligge i nærheten av andre lignende tilbud. Jeg foretrekker en hel klokketime fremfor kortere "timer". Detaljer vil bli utarbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i oslo? Jeg kunne godt tenke meg et par råd fra en erfaren gitarist (du har vel spilt i 20 år eller noe), men det kommer helt annpå hvor du har tenkt til og bosette deg.

Det skulle jeg gjerne ha visst selv også. Har ikke bestemt noe spesielt. Fikk derimot en PM med spørsmål om jeg kunne komme hjem til folk og ha lengre økter, og det ser jeg ikke mørkt på. Det forutsetter litt plass til utstyr, og noenlunde grei adkomst, men det har vel de aller fleste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det deg på bilde med den gitaren med 5 halser? er det bare 5 strenger på den da så går en streng til hver hals? er det ikke vanskelig å spile grep da det er så mange halser da må man jo være rask da.

Hehe. Det er nok ikke meg nei, men nærmere bestemt en kar som heter Rick Nielson. Han spiller på en Hamergitar med 5 halser, der hver hals på en måte fungerer som en egen gitar. En hals kan f.eks ha 12 strenger. En annen hals kan ha seks strenger men være stemt litt forskjellig. En tredje hals kan være fretless, altså uten bånd. Da har man muligheten til å forandre lyden uten å måtte bytte gitar. Ulempen er jo selvsagt at den er ganske tung, og krever nok en del tid for å bli vant til å spille på...

RN_NYE2005.jpg

Edit: Han har også flere andre rare gitarkreasjoner:

rick_guitarpic4.jpgrick_guitarpic2.jpg

Endret av Oscillo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

er det deg på bilde med den gitaren med 5 halser? er det bare 5 strenger på den da så går en streng til hver hals? er det ikke vanskelig å spile grep da det er så mange halser da må man jo være rask da.

Hehe. Det er nok ikke meg nei, men nærmere bestemt en kar som heter Rick Nielson. Han spiller på en Hamergitar med 5 halser, der hver hals på en måte fungerer som en egen gitar. En hals kan f.eks ha 12 strenger. En annen hals kan ha seks strenger men være stemt litt forskjellig. En tredje hals kan være fretless, altså uten bånd. Da har man muligheten til å forandre lyden uten å måtte bytte gitar. Ulempen er jo selvsagt at den er ganske tung, og krever nok en del tid for å bli vant til å spille på...

http://www.cheaptrick.com/images/RN_NYE2005.jpg

Edit: Han har også flere andre rare gitarkreasjoner:

http://www.hamerguitars.com/img/vintage/rick_guitarpic4.jpghttp://www.hamerguitars.com/img/vintage/rick_guitarpic2.jpg

Det var tider det då Hamer bygde akkurat det folk ville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.