Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skifte ut rare pickuper på gitar jeg ikke har?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer temmelig sterkt å kjøpe Gretsch electromatic hollow body gitaren. (i den fine røde fargen, seff)

Jeg har prøvd den noen ganger, men hvis jeg kjøper den vil jeg gjerne bytte neck pickup på den. På gretsch siden står det at det er "2 US DeArmond¨ 2000 Single-Coil Pickups", andre steder har jeg lest at det er to humbuckere. Gretsch siden stemmer, men størrelsen på dem er ganske uvanlig. Pickupene virker også endel høyere enn vanlige mikker. Er det mulig å bytte dem ut med humbuckere, eller blir det masse skjæring i gitaren osv osv? Bytte dem med single coils? humbuckere i single coil størrelse? Vil helst ha humbuckere.

Her er linken til gitaren:

http://www.gretschguitars.com/gear/index.p...=&cat2=&q=&st=1

hvis noen har noen meninger, så fyr løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spesiell grunn til at de skal byttes?

Hvis jeg ville ha en gitar med humbuckere, ville jeg heller kjøpt en gitar med humbuckere... :rolleyes:

Tror vel egentlig det bare blir styr å sette noe annet på den gitaren. Størrelsen er, som du allerede har påpekt, ikke helt standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulvo: Vel, utenom neckpickupen er gitaren akkurat som jeg vil ha den. Alternativet blir å kjøpe en gibson es 137/335, men det blir fort veldig veldig mye dyrere. Så jeg tenkte å sjekke om det var mulig med denne gitaren. single coil størrelse humbuckere er forsåvidt ikke et alternativ, da den/de mikkene jeg tenker på ikke kommer i den størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulvo: Vel, utenom neckpickupen er gitaren akkurat som jeg vil ha den. Alternativet blir å kjøpe en gibson es 137/335, men det blir fort veldig veldig mye dyrere. Så jeg tenkte å sjekke om det var mulig med denne gitaren. single coil størrelse humbuckere er forsåvidt ikke et alternativ, da den/de mikkene jeg tenker på ikke kommer i den størrelsen.

Jeg forstår jo selvfølgelig det. Det skjer jo rett som det er at man finner det som er 95% perfekt, også vil man gjerne prøve å gjøre det til 100% :)

Jeg tror kanskje eXXon har rett i at det er mini/baby humbucker størrelse på pup-ene. Slik som denne: http://www.lollarguitars.com/cgi-bin/merch...ategory_Code=PU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.