Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

tips til kjøp av akustisk gitarforsterker?


Anbefalte innlegg

Prisklasse?

De jeg kommer på umiddelbart er Morgan, Ibanez, Roland og AER. AER er det beste jeg noensinne har hørt, men det koster en god del og da. Husker ikke nøyaktig men mellom 6-7000 kroner ca.

Morgan er nok den billigste, helt decent greie, til prisen vel å merke. Ibanez hadde en trubadour modell en gang, vet ikke om den fortsatt er i produksjon. Roland har også dedikerte akkustiske amper, tror de ligger noe under AER-forsterkerene. Låter bra de og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne syns jeg låter kjempebra. Har prøvd den opptil flere ganger på tre45, og hver gang brenner pengene som besatt i lomma. Det står at den skal duge til mindre live-opptredener, men jeg tror nok ikke at konsertlokalet bør være noe særlig større enn en vanlig stue.

Denne prøvde jeg på Riff en gang, og det var veldig behagelig lyd i den også. Men for min del så nådde den ikke helt opp til Roland'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prisen betyr ikke noe, ikke det at eg er stinn i gryn men eg ofrer noen lapper ekstra for god lyd.Nå ska det sies at eg spiller på en kassegitar som heter "big sound" :rolleyes: hehe uten mic, men nå er det vår og tid for utskiftninger, så forsterker og giter med mic kjøpes inn hvert øyeblikk, tenkte bare å høre om tips fra dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Trace Acoustic 100watter som jeg var veldig fornøyd med.

Ble mest brukt med en Parker Fly Classic.

Prøvde samme gitar gjennom en Marshall, tror det var 50w utgaven.

Likte ikke den så godt som Trace`n...

Men det låter selvsagt anderledes med en "ordentlig" akk gitar

Skal nevnes at jeg liker litt "Hifi" akk gitar lyd, Tenk Adrian legg, Dimeola osv og da.

Trace`n skulle det kunne gå an å få i tak i rimelig brukt, tror jeg ga 4lapper for min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Du kan jo det. Men det vil nok låte litt mystisk. Forsterkere til elgitarer farger lyden/har egenlyd i mye større grad enn en slik akustisk-amp, så det vil nok låte ganske annerledes enn med de fleste andre amper... Men lyd får du jo ;)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.