Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

noter for å øve notelesing på bass


Phoncible

Anbefalte innlegg

suitene for solo cello er jo veldig populære blant bassister.

du finner noen her... http://www.rowy.net/ De så litt rare ut egentlig

Ellers kan du spille hvilken som helst bass stemme av bach sine klaver ting. invensjoner f.eks.

det finner du her. www.sheetmusicarchive.net

ellers kan du lete litt på www.free-scores.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såvidt jeg har forstått er veldig mange av de greie. Den jeg tenkte mest på var preludium til suiten i G-dur. Tror det er nr.1?

må føye på: skal du bli god til å lese må du ikke ta for deg en og en takt. gå alltid videre, og prøv og ikke lær noe utenat.

Endret av jsbach
Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, veit, og det er et pes. derfor jeg må finne stykker jeg ikke vet hvordan går, ellers blir det vanskelig å ikke spille på gehør. kom gjerne med andre tips for å øve på lesing! jeg har funnet ut at det er en god ting å si notenavnene høyt etter hvert som jeg spiller dem. evt med rett pitch, så får jeg trent opp gehøret samtidig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, veit, og det er et pes. derfor jeg må finne stykker jeg ikke vet hvordan går, ellers blir det vanskelig å ikke spille på gehør. kom gjerne med andre tips for å øve på lesing! jeg har funnet ut at det er en god ting å si notenavnene høyt etter hvert som jeg spiller dem. evt med rett pitch, så får jeg trent opp gehøret samtidig

tren rytmelesing. øv prima vista sang. Ellers er det bare å kjøpe en enkel notebok, og sitte og kose seg. I blant lønner det seg og "kille seg selv", med å ta for deg noe sykt vanskelig, og prøve å spille gjennom det, selvom det innebærer mye stopping. Det er da en deilig lettelse og gå et par skritt tilbake. Jeg har trent mye på notelesing på piano, og har merket mye resultater. Det beste tipset jeg kan gi deg er å lese mye. Bach invensjonene er veldig fine. Les g-nøkkel også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hvilke suiter for cello kan du foreslå? fryktelig blank på såntno :lol:

Preludio fra partita no.3 in E-dur for solo fiolin, av Johann Sebastian Bach. Den er fin. B)

Endret av elros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.