Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

P90


Anbefalte innlegg

Noen som har noen råd om hvordan en kan få en P90-lyd fra to humbuckere og en tre veis Les Paul Toggle-switch. Pickupene jeg tenkte å bruke er Seymour Duncan '59 PAF i hals og er ikke helt enig med meg selv om hva som går i stolen. Jeg vet og at P90 ikke er humbucker pickup, men tenkte på kanskje en spilt av coilene i den ene humbuckeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

p94.

Jeg vet det at Gibson P94 er en mulighet, men nå er det ikke en ren P90 mic jeg er ute etter, men en kombinasjon/konfigurasjon med to humbuckere, Seymour Duncan SH-1 '59 i hals og Seymour Duncan X (denne har jeg ikke bestemt meg for enda) i en Les Paul kropp med en vanlig tre veis toggleswitch. Det jeg leter etter er en hva jeg kan gjøre med midtposisisjonen på toggleswitchen da jeg beholder den andre tradisjonelle oppsettene med halspickup i rhythm og stolpickup i trebleposisisjonen. Så min søken er hvordan jeg kan få koblet humbuckerene for å gi en P90 lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke P90 lyd fra en humbucker om du så står på hodet og pisser, men det går an å splitte humbuckeren trinnløst ved å bruke den ene tone-poten istedenfor bryter.

Slik som dette: http://www.seymourduncan.com/support/sum96tip.shtml

Jeg har gjort dette på en strat og et sted midt i mellom singlecoil og humbucker kan man finne toner med P90-aktige kvaliteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke P90 lyd fra en humbucker om du så står på hodet og pisser, men det går an å splitte humbuckeren trinnløst ved å bruke den ene tone-poten istedenfor bryter.

Slik som dette: http://www.seymourduncan.com/support/sum96tip.shtml

Jeg har gjort dette på en strat og et sted midt i mellom singlecoil og humbucker kan man finne toner med P90-aktige kvaliteter.

Det er det jeg er på jakt etter. Jeg vet og at en får ikke P90 lyd av humbuckere, men var på jakt etter noe som kunne gi meg en liknende lyd som en får fra P90. Alså en litt varmere singlecoil-lyd enn en vanlig singelcoil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.