Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Start(pakke)


Anbefalte innlegg

Hallo,

Har nå skaffa meg et nice lydkort (Esi MAYA44). Topp fornøyd!

Men så kommer turen for Recordingsoftware. Da har jeg bestemt meg for enten,

http://www.tabs.no/produkter/datasoftware/...cubase-se3.html

eller

http://www.tabs.no/produkter/datasoftware/...diocase-ii.html

vil helst ikke overgå prisen på studiocasen. Men man ser jo det at man får mer for pengene i siste link.

Men fortsatt, hva tror dere? Er det allikevel en grunn for at jeg skal velge Cse3?

PS: I am new at this kinds of program=) (har tidligere brukt Fruity Loops 6, men føler det ikke gir meg hva jeg søker).

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har stort behov for de vst pluginsene, så må du mer enn gjerne bruke 2300 på det, men jeg ville heller lagt de kronene i cubase SL3 .. Er du student blir det enda rimeligere.

www.prolyd.no / www.procom.no .. tror ikke engang prolyd spør etter studentbevis når du handler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle SE utgaver er en Special edition eller hva det enn står for, som ikke inneholder alt det som originalene gjør. F.eks bare the grand 2 koster over de 2300 den pakken koster, så jeg går utifra det er rimelig begrenset hva du får... Cubasen mangler masse funksjoner, samt du kan kun ha så og så mange audio spor etc..

Gå heller for en skikkelig versjon hvis du først skal drive med audio. Du må gjerne velge SL fremfor SX, pga de funksjonene du får ekstra i SX vet du sikkert ikke hva er uansett (no offence, men du sier du er i begynner fasen :)

Hvis det er andre ting du lurer på i forhold til opptak, redigering, etc., så er det bare og spørre.. er flere på forumet her som er delvis drevne på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke helt vet hva du vil ha så kan du jo begynne med gratis-programmet Audacity. Etter en stund vil du kanskje oppdage hva du krever av et program.

Ellers så er jeg enig i at Cubase SL er et utmerket valg, det har nok alt du trenger. VST-plugins finnes det masse av på nettet, og da med veldig bra kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Ang, Audacity forslaget. Lastet det ned å tok en liten "prøverunde". Det ligger litt i nærheten av et program jeg tidligere brukte, N-Track. Noe som for meg svarer med forlite valgmuligheter. Jeg brukte senere fruity loops 4-6. Det var vel alright på sitt vis, men nei.

Altså jeg er ikke 100% newbie når det gjelder recording, men har fortsatt mye mer å lære.

Men med litt tenking (og hjelp fra dere):P så kom jeg frem til at SL må være det mest aktuelle, med tanke på at det er noe å ta med seg videre i livet (kunnskapen), og at det muligens har hva jeg vil ha:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!

Hvis du er ute etter Cubase f.eks eller en annen god sequenser (Sonar f.eks) kan du jo alltids skjekke eBay. Utdaterte versjoner går billig, men de trenger ikke være dårlige.

SX1 er jo et bra program, men siden det er gammelt faller prisen veeldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.