Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lydkortalternativer


Gnome

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg ser etter en lydkortløsning som jeg beskriver. Det beste jeg har funnet hittil er en Mackie Onyx 1620 (som jeg får rabatt på gjennom jobben) men jeg tenkte at noen her kanskje veit om gode alternativer. Det trenger ikke være en mixer, så lenge jeg kan ta opp minst 8 mikrofoner samtidig, gjerne fler. Fordelen med 16 er jo at man kan ta opp liveband ganske bra, der scorer jo Mackien høyt.

Mitt bruk kommer etterhvert til å omfatte hjemmeopptak (en venninne av meg og jeg skriver pop-låter som jeg er hypp på å ta opp med god kvalitet), det er viktig at jeg kan ta opp Biaxident sitt trommesett i sin helhet med separate spor, hvis ikke kan jeg likesågreit beholde hva jeg har i dag.

jeg har et M-Audio Delta 44 lydkort, men jeg er ikke 100% fornøyd med lyden jeg får. Spørsmålet er jo også om problemet ligger i lydkortet eller mellom stolen og skjermen, men dette er jo også ting jeg kjøper for å lære mest mulig mer om saken.

Så, kom med forslag, foreløpig har jeg Mackie Onyx 1620. Behringer Xenyx er utelukket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presonus firepod?

Har gode erfaringer med en presonus preamp jeg har og jeg vet at det er et slikt kort Thomas Dybdahl bruker i sitt 1mic studio.

Er det ikke RME Fireface 800 Hr.Dybdahl bruker?

Andre kort du kan sjekke ut:

MOTU 896HD

Metric Halo Mobile

Mackie Onyx 1200F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil dete virke opp mot linux?

for å reformulere enn "stor" amerikansk generals ord: "det kan virke opp mot linux eller det kan ikke virke opp mot linux"

det kommer helt an på om det finnes drivere til det kortet eller ikke. jeg tviler på at det er så mange som har det, har hvertfall til gode å se et skikkelig lydkort med egne linuxdrivere.

det kan være at du kan finne noen opensource-drivere som funker eller liknende. mulig du kan finne noe hvis du leter der det er aktivitet rundt linux og lyd, f.eks. audacity-sidene eller planet ccrma (hvis ikke det er lagt ned)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke akkurat musikkproduksjon er det første folk tenker på når de hører linux...

Det er sant, men både Audacity og Planet CCRMA er prosjekter som har gått for å gjøre Linux til et alternativ på lydfronten. Kan være verdt å sjekke ut. Jeg for min del ditcha Linux da jeg konverterte til Mac Os X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.