Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

MIDI + Amp


Alx

Anbefalte innlegg

For det første er det vel greit å vite hvilken forsterker du har.

Ja, det går, men ikke alle forsterkere har innebygd midi. Noen kan utvides til dette, men dette er bare noen få. De fleste kommer med støtte om dette fra før (av de som støtter dette).

Om en kan bygge en midiswitcher? Ja, men det er komplisert. Har ingen erfaring med det.

Alternativ er å kjøpe en boks som kan switche kanal på forsterkeren av seg selv. Det finnes sikkert enkeltstående bokser som gjør dette, men disse kjenner jeg ikke til. Om du skal ha noen effekter samtidig så har du jo TC electronics G-Major og Rocktron Replifex og muligens et par effektmoduler til som kan switche kanaler på forsterkeren din samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ampen har vanlig jacks tli funksjonene. Da kjøper du bare en lite control function switcher som fore eksempel axess electronics CFX4. Hvis ikke lager du bare en kabelovergang fra CFX4 til det som sitter på ampen, emn som acron sier det litt vankselig å si uten å vite hva slags amp det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*For det første er det vel greit å vite hvilken forsterker du har.

Ja, det går, men ikke alle forsterkere har innebygd midi. Noen kan utvides til dette, men dette er bare noen få. De fleste kommer med støtte om dette fra før (av de som støtter dette).

*Alternativ er å kjøpe en boks som kan switche kanal på forsterkeren av seg selv.

Jeg går ut i fra at dere skjønner at det ikke er noen MIDI innebygd, da ville jeg ikke spurt om det var mulig. ;)

*Jeg har en KranK Rev1 combo. Den svitcher med jack (stereo?).

*Er axess den eneste som gjør dette? (med midi)

Fordel om "boksen" gjør dette enkelt, trenger ikke noen andre funksjoner.

Endret av Alx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Jeg har en KranK Rev1 combo. Den svitcher med jack (stereo?).

Jeg prøvde å finne brukermanualen på nett, men KranK har visst ikke lært at å utgi slikt som PDFer er en lur ting. Det eneste du trenger å vite er om switchingen gjøres "momentary" eller permanent, da enkelte bokser kanskje ikke støtter det første.

*Er axess den eneste som gjør dette? (med midi)

Nei. Skrydstrup MS8 gjør det også, du kan bruke en Rockman MIDI Octopus, enkelte effektprosessorer gjør det (TC G-Major og Rocktron Replifex/Xpression blant annet), samt at det finnes loop-switchere som også kan gjøre dette, slik som Rocktron Patchmate, CAE 4x4, CAE 2x4 og noen av Skrydstrup-produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.