Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye øksa mi


ProdigalGuitarist

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg ville dele gleden med dere andre der ute, fikk ENDELIG den nye øksa mi i dag - slår Rogue'en og Morgan'en rimelig drøyt nedi støvlene vil jeg tørre å påstå :D

Eneste jeg trenger nå er å lære meg å stemme skikkelig på FR, prøvde å søke på forumet her etter noen tråder som omhandlet det men fikk bare en eller annen feilmelding, fint om noen har en link til en abc guide. Fikk den etter mye om og men til å høres noenlunde ut, men er ikke sikker på om jeg gjorde det helt etter boka ;)

Se de fine bildene da!! :-) *Stolt*

post-1050-1145992809_thumb.jpg

post-1050-1145992888_thumb.jpg

post-1050-1145992901_thumb.jpg

post-1050-1145992912_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at Fender hadde kommet med en Maiden gitar.

Uansett, skikkelig tøff gitar, nå må du bare få tak i bedre bilder, litt spec's og noen lydklipp kanskje?

Det er leeeeeeeeeenge siden. Noen år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at Fender hadde kommet med en Maiden gitar.

Uansett, skikkelig tøff gitar, nå må du bare få tak i bedre bilder, litt spec's og noen lydklipp kanskje?

Tok bildene med mobben og nedskalerte dem for å poste på webben :huh:

Skal se om ikke jeg får tatt noen litt fetere bilder med kamera når jeg har litt bedre lysforhold her og sånn :rolleyes:

Spec messig er den ganske kul (syns jeg i hvert fall);

Basswood kropp og Maple hals/fretboard

22 Super Jumbo frets

Floyd Rose (YEAH!)

2 Seymour Duncan Hot Rails SHR-1 (Hals og midten)

Seymour Duncan JB Junior Humbucker (Bro)

Og et jævlig fett "Silver Mirror" plekterbrett, blir kult å se hvordan det gjør seg på scene :)

lydmessig er den way beyond hva jeg er vant til med de billig-gitarene jeg har fra før. Skal se om ikke jeg får gjort et par opptak og lagt ut. Har oppdaget en kjip greie som jeg vil fikse først, den ene hotrailen (i midten) er gjengene dårlig på, så den holder ikke på posisjonen den skrus inn i (faller "ned"). Gjør at lyden blir litt sær hvis den pickup'en skal brukes (5-way switch så klart)

Skal maile Seymor Duncan i morgen og høre om det finnes en reservedel eller noe, plukket gitaren fra hverandre i dag og fant ut at det var plasten skruen går igjennom som var dårlig. Rent bortsett fra denne lille tingen er gitaren helt rå og jeg er ULTRAHAPPY :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nice gitar :D

legger ved en link som vist du ser nederst til høyre på den siden som dukker opp er det en gitar tuner

http://www.fenderplayersclub.com/

Takk takk :-)

fin den der, var litt usikker på beste fremgangsmåte siden det er Floyd Rose tremolo på den, gikk inn på Floyd Rose sine sider og fant en rimelig god guide der; http://www.floydrose.com/instructions.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.