Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner!


Gitarr

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Har alltid hatt lyst å spille gitar, og nå har jeg bestemt meg for å kjøpe meg en gitar, og lurte på om noen vet om noen "Lær-deg-selv" bøker eller nettsider jeg kan bruke, og om en anbefalt nybegynner gitar.

Og hva koster det for en gitar? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en nylonstrengsgitar, bæreveske, stemmeboks og 'gitarboka 1' av Bjørn Schandy for rundt 1300,-

Gitarbutikker har gjerne slike nybegynnerpakker. Nylonstrengsgitarer har en tendens til å være litt snillere mot fingertuppene i starten. Stemmeboks er absolutt en fordel om ikke du har absolutt gehør. Når det gjelder gitarbøker så bør du finne en der det følger med en lyd-cd slik at du kan høre hvordan sangene skal spilles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :)

Har alltid hatt lyst å spille gitar, og nå har jeg bestemt meg for å kjøpe meg en gitar, og lurte på om noen vet om noen "Lær-deg-selv" bøker eller nettsider jeg kan bruke, og om en anbefalt nybegynner gitar.

Og hva koster det for en gitar? :rolleyes:

Viss du søker på internett og finner deg ei musikkside så finner du som regel priser på både gitarer, gitarpakker og bøker o.l.

Og hva det koster for en gitar, det er alt ettersom hva du skal ha. Igjen, sjekk litt rundt på nette. Du finner garantert noe som kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få kjøpt en startpakke med gitar, forsterker og litt utstyr for rundt 1000kr. Kanskje litt mer.

Sjekk ut denne siden: www.riff.no

Der finner du garantert noe :)

Og når du vil begynne å spille sanger: www.ultimate-guitar.com

Og når det gjelder gitarbøker kan jeg anbefale K.G Johanssons bøker. Den første boka er en grei nybegynnerbok. Der står det noen skalaer og det følger også med en cd der han først viser hvordan strengene låter når de er riktig stemt, og alle sangene som står i boka. Kort sagt: en veldig grei bok.

Da har du det du trenger tenker jeg. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har leitet litt på egenhånd men finner ikke noen pakker med nylonstreng gitarer, står isåfall ikke at det er nylonstrenger :)

Kunne tenkt meg en pakke no første gangen med tanke på at jeg ikke helt vet hva jeg trenger så jeg slipper å leite rundtom, er heller ikke så sikker på hva alt er :P

Leitet litt rundtom på både http://www.riff.no/ , http://www.instrumentbutikken.no/ og http://express.bits-ikt.no/musikk/ .

Fant endel pakketilbud på gitarer på instrumentbutikken, men jeg er ikke sikker på hva som er nylons strenger og hva som er stål strenger, og er ikke helt sikker på hva jeg bør ha i en slik pakke.

Hadde satt pris på litt hjelp her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har stålstrenger eller nylonstrenger spiller ikke så stor rolle. Det er stort sett det samme å spille på. Men med nylonstrenger blir det litt mer behagelig for fingrene, du blir ikke så sår. Men det kommer du til å bli uansett oppgjennom gitarkarrieren din så etter min mening spiller det ikke så stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en stålstrengsgitar etter hva jeg kan se, og greier du og spille på det er jo det en fordel, men fingertuppene blir skikkelig såre, og de ender med at du ikke kan spille gitar på noen dager..

Føler bare jeg må legge til at dette varierer fra person til person. Jeg startet rett på stålstrenger, og det gikk helt fint for meg. Spilte hver dag helt fra begynnelsen av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.