Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

POD XT: Hvor bra er den?


alexi

Anbefalte innlegg

Noken her som veit om plasser der vi kan laste ned gratis nye "effekter" til pod xt? Live 6 har skal jo ha betalt for å kunne laste ned metall pakker osv :angry:

Hvis det er modell og effectpacks du tenker på, så er nok nedlasting fra

Line 6 sida eneste måten.

Kosta vel ikke så fryktelig mye i forhold til hva du sitter igjen med.

Liker at Line 6 gjør det på denne måten, istedenfor og spare forbedringer og nye ampmodeller

til nye hardware utgaver.

Presets kan som tidligere nevnt lastes ned fra div sider gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør vel nevnes at det akkurat har kommet en ny oppdatering til XT podene, versjon 3.01.

Blant annet en del nye amper, 6 nye wah pedaler pluss litt mer snaks HELT GRATIS.

På customtone.com kan man laste ned patcher(lyder) til man blir blå i tryne HELT GRATIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg kjøpte en POD XT live og jeg har ikke angra et sekund på det. Funker både til studio- og livebruk. Veier riktignok litt over 4 kilo, men solid som fy. Jeg pleier å kjøre den gjennom min Marshall Valvestate S80 og har skikkelig grom lyd. Har ikke fått testa åssen det låter rett i miksern enda. Bare så du er klar over det, så er ikke veskene helt billige, så for min del beholder jeg pappeeska den kom i foreløpig.

En annen ting som er greit med XTèn er at den har USB-inngang så du kan koble den rett i pcen (som eskternt lydkort). Lyden blir litt tam da, men grei nok til demoer. Jeg har lagt ut noen låter på www.myspace.com/thepraiser hvor all gitarspilling er tatt opp via pod rett i pc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker men jeg tror man kan koble Pod Xt Live rett i hjemestereo anlegget også, istedenfor i gitar ampen.

Har ikke prøvd, men jeg mener det var en eller annen som nevnte det.

Kanskje noen som vet om det er mulig, og isåfall hva slags kabel man trenger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker men jeg tror man kan koble Pod Xt Live rett i hjemestereo anlegget også, istedenfor i gitar ampen.

Har ikke prøvd, men jeg mener det var en eller annen som nevnte det.

Kanskje noen som vet om det er mulig, og isåfall hva slags kabel man trenger ?

Selvsagt kan du det.

Synes Pod xt låter bedre gjennom fullrange ting en amper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker men jeg tror man kan koble Pod Xt Live rett i hjemestereo anlegget også, istedenfor i gitar ampen.

Har ikke prøvd, men jeg mener det var en eller annen som nevnte det.

Kanskje noen som vet om det er mulig, og isåfall hva slags kabel man trenger ?

Selvsagt kan du det.

Synes Pod xt låter bedre gjennom fullrange ting en amper.

Hva slags kabel må man ha isåfall?

Stiller man bare output på "Studio direct" da kanskje?

Fikk litt lyst til å prøve, regner med at lyden blir mer lik den man får gjennom headphones enn gjennom gitar-ampen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker men jeg tror man kan koble Pod Xt Live rett i hjemestereo anlegget også, istedenfor i gitar ampen.

Har ikke prøvd, men jeg mener det var en eller annen som nevnte det.

Kanskje noen som vet om det er mulig, og isåfall hva slags kabel man trenger ?

Selvsagt kan du det.

Synes Pod xt låter bedre gjennom fullrange ting en amper.

Hva slags kabel må man ha isåfall?

Stiller man bare output på "Studio direct" da kanskje?

Fikk litt lyst til å prøve, regner med at lyden blir mer lik den man får gjennom headphones enn gjennom gitar-ampen?

Du trenger f.eks en overgang fra jack-kabelen til phono-plugger (en rød og en hvit plugg som det er inngang til på de aller fleste stereoanlegg). Lyden blir den nok ganske lik som i headphones, men det kommer selvfølgelig an på anlegget da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha jobbet mye med Pod XT i studio i tillegg til en del forsterkere (Powerball/Dual Rectifier/Mark IV) er det klart at Pod XTen er full av ulemper, jeg skal ikke begynne å ramse opp, men hvis en bruker litt tid til å skru kan man få temmelig bra resultat. I forhold til prisen er den et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.