Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

POD XT: Hvor bra er den?


alexi

Anbefalte innlegg

Går gjennom litt utskiftninger i utstyret, har skiftet pickupen i gitaren osv. Men samtidig vurderer jeg å kjøpe en POD XT. Da er spørsmålet mitt: Hvor bra er den på en skala fra 1 til 10? Er den virkelig verdt pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 1000

Jeg har hørt flere Pod klipp som låter veldig bra, til studiobruk er den nok helt ideell. Live synes jeg ikke den er så altfor kul. Var på konsert en gang hvor alle brukte enten Pod'er eller digitalt trommesett, det var trøkk, men det var liksom noe som manglet, var ikke helt "der".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dritfornøyd med min Pod XT, alt jeg foreløpig trenger (Og ikke trenger).

Fine ampmodeleringer, gode effekter, fin støyreduksjon!

Grunnen til at jeg kjøpte den var jo nettopp det at jeg kunne øve i stillhet uten å forstyrre hele bygninga (Noe som jeg ikke trenger å bekymre meg om egentlig, da jeg aldri har hørt "monsteret" vedsiden av)

Egentlig forventa jeg ikke helt super lyd da jeg kjøpte den, pga den lave prisen, men den var helt super og gikk ovenfor mine forventninger!

Til tross for min lovprising over, vurderer jeg og selge denne på sensommeren, for å få meg noe jeg kan bruke med trommis uten å måtte ha PA for hånden, så om du er interessert da er det bare å si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller gått for en Pod Pro, gammelversonen av XT. XTen grunnere, høres mer falsk ut en Pro'en.

Selv om den er nyere og mer inviklet, noe som skjelden er en bra ting. Kan hende den er enklere å bruke enn Pro'en, men den låter nok ikke like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett i PA: 10

Foran Amp: 9

Jeg gjør begge deler. Foran amp bruker jeg den som en mellomting mellom clean og high-gain distortion.

Det gjør den VELDIG bra! Wahen er ikke noe å skryte av da:( ...men fungerer

Endret av Alx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisspreik, seriøst, skikkelig pisspreik.

Du kan vel klare å være litt mer saklig enn dette?

Rett i PA: 10

Jeg er litt uenig. For det første syns jeg 10/10 er å overdrive, en slik karakter skal ikke gis bort før du er pensjonert og har fått prøvd det som er å finne av utstyr.

For det andre syns jeg Pod'er låter for sterilt rett i bordet. Det blir som å ha gitarsporet på en CD, og det låter ikke riktig i mine ører. Til konsertbruk finner jeg det bedre å plugge Pod'en i en amp, og heller mikke den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller gått for en Pod Pro, gammelversonen av XT. XTen grunnere, høres mer falsk ut en Pro'en.

Selv om den er nyere og mer inviklet, noe som skjelden er en bra ting. Kan hende den er enklere å bruke enn Pro'en, men den låter nok ikke like bra.

pod pro var rackversjonen av pod 2.0/2.3, på samme måte som pod xt pro er rackversjonen av xt. så å si samme greie, med endel mer tilkoblingsmuligheter. jeg syns xt låter mye bedre enn 2.0, men det fins folk som henger igjen ved 2.0.

ang nyere og mer innviklet, så innebærer det stort sett oppgraderinger og flere muligheter når det er snakk om digitalt utstyr, noe som langt fra skjelden er en bra ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller gått for en Pod Pro, gammelversonen av XT. XTen grunnere, høres mer falsk ut en Pro'en.

Selv om den er nyere og mer inviklet, noe som skjelden er en bra ting. Kan hende den er enklere å bruke enn Pro'en, men den låter nok ikke like bra.

Stemmer det. Da mente jeg rackversonen av den gamlere Poden ja. Og ikek XT, men det blir vel smak og behag. Synes XT er mer mekanisk og stiv enn den gamlere Poden var.

pod pro var rackversjonen av pod 2.0/2.3, på samme måte som pod xt pro er rackversjonen av xt. så å si samme greie, med endel mer tilkoblingsmuligheter. jeg syns xt låter mye bedre enn 2.0, men det fins folk som henger igjen ved 2.0.

ang nyere og mer innviklet, så innebærer det stort sett oppgraderinger og flere muligheter når det er snakk om digitalt utstyr, noe som langt fra skjelden er en bra ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på pod 2.0 har du jo ingen som helst oversikt over hva som egentlig skjer på de forskjellige 'potene' .. helst håpløst spør du meg.. har hatt både 2.0 og xt, og må si at xt både låter bedre og er mye enklere og bruke, og har mye flere muligheter.. etter at xt kom så kan du jo få en pod 2.0 for en 500lapp.. jeg ville ikke betalt 500 kroner for den engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xt er på et helt annet nivå en Pod 2.0, bl.a er effektene i 2.0 rævva.

(måtte drasse en tc G-force i tillegg da)

Jeg hadde avskrevet pod til xt`n kom..

Men pass på at xt`n er oppgradert. Det er stor forskjell!

Modelpacks er det absolutt verdt å investere i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.