Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

viktig å øve på!


turbo90

Anbefalte innlegg

hva er viktig å øve på for å bli en god solist og en god rytmegitarist??

hva burde man legge vekt på når man øver?

teknikk eller teori? (hammer on/pull off, plekter teknikk, spill hurtig osv..eller akkordlære, skalaer, noter osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det ikke går ann å si at du skal øve på noe og ikke noe annet! Det er viktig å øve litt på alt hvis du både skal bli god rytmegitarist og sologitarist. Få oversikt over gitarhalsen og lær å lese besifring og forstå akkordsymboler. Prøv å øve teori og teknikk sammen f.eks en skala el. arpeggio samtidig med en plekterteknikk. Her er d-dorisk spilt med altenativ picking. Slå plekteret annenhver gang opp og ned. Start med downstroke:

E----------------------------------------------------10-12-13-12-13-10---------------------------------------------

H-----------------------------------------10-12-13----------------------13-12-10-----------------------------------

G-------------------------------9-10-12--------------------------------------------12-10-9--------------------------

D---------------------9-10-12---------------------------------------------------------------12-10-9-----------------

A--------------10-12----------------------------------------------------------------------------------12-10----------

E---10-12-13------------------------------------------------------------------------------------------------13-12-10

ddorian.gif

Viktig å lære og kunne bruke skalaene. Øv på å improvisere og ikke bare spille skalaene opp og ned, når du har lært dem. Øv så mye du kan med band og gjerne flere og forskjellige sjangere. Vær åpen for alt!

Bruk øret når du øver og gjerne en meteonom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stibanez skrev i D, du kan også bare flytte den boksen nedover eller oppover halsen etter behov.

1 bånd: F

2 bånd: F#

3 bånd G

4 bånd: G#

5 bånd: A

6 bånd: A#

osv osv..

takker..men jeg har søkt på musikklinja på vgs..er det et must å kunne noter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noter er egentlig ikke så vanskelig, problemet når du begynner å lese noter er hastigheten du klarer å gjøre det i. :)

Jaja. Enig.Jeg vet ikke om det er et must... Det eneste jeg vet er at det er lett å forstå.

Endret av Gersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å lese litt klassisk. Da må du skaffe noter uten TAB linje under.

Det må sies at jeg aldri ble en mester til å lese noter på gitar. Jeg er derimot fornøyd med lesinga mi på piano. Det får bli kriseløsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å lese litt klassisk. Da må du skaffe noter uten TAB linje under.

Det må sies at jeg aldri ble en mester til å lese noter på gitar. Jeg er derimot fornøyd med lesinga mi på piano. Det får bli kriseløsning :)

Jeg forbinder bare ikke noter med gitarspill. Jeg er langt flinkere til å synge fra arket enn til å spille fra arket, så det er nesten så jeg heller synger noten først, og så spiller det jeg hører. Skulle aldri ha sluttet med klassisk gitar... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av teknikk, men som prinsipp tror jeg samspill er muligens det som vil drive en raskest fram. Kommer jo an på hvem man spiller med da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker..men jeg har søkt på musikklinja på vgs..er det et must å kunne noter?

Du skal lære nota på skulen..

Idiotisk måte å tenke på.

Lær deg noter så fort som mulig, du!

Tenk litt gjennom ka du lese før du posta en idiotisk post da.

Har spurte om det var et must å kunne noter.

Eg svarte berre.

Må man ha lappen for å ta kjøretimer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.