Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp med Paul Gilbert pentatonic lick


Opera Buffa

Anbefalte innlegg

Hei! Har øvd litt på et lick fra lærevideoen til Paul Gilbert :

---------------------------------------

---------------------------------------

----------------------------------5---- Osv.

---------------5--7p5-----5h7--------

-7p5----5h7-----------7--------------

-------7-------------------------------

Skal fortsette mønsteret bortover på alle strengene. Men lurte på om det er lurest og starte med et nedslag eller oppslag...? Jeg har brukt og gjort det slik : ned-pulloff-ned-ned-hammeron osv. ganske enkelt bare nedslag, men sliter litt med og få flyt i det med denne metoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et av favoritt lickene mine.

Jeg synes det er lettere å begynne med nedoverslag. For egentlig spiller det ingen rolle, når du kommer til neste streng så begynner du automatisk med et oppoverslag.

Og vend deg til å bruke alternate, altså nedover og oppoverslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et av favoritt lickene mine.

Jeg synes det er lettere å begynne med nedoverslag. For egentlig spiller det ingen rolle, når du kommer til neste streng så begynner du automatisk med et oppoverslag.

Og vend deg til å bruke alternate, altså nedover og oppoverslag.

Ok, spiller til vanlig med alternate picking, men på akkurat denne sliter jeg litt... Så du spiller annenhver opp og ned eller? Begynner automatisk med et nedoverslag igjen jeg :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal fortsette mønsteret bortover på alle strengene. Men lurte på om det er lurest og starte med et nedslag eller oppslag...?

Ja.

Øv det inn med begge deler. Den dagen du står midt inne i improvisasjonsland kan hjernen din få slippe å tenke på at den må spille et nedslag fordi det liksom skulle passe med de tonene du kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar alle sammen! Fikk det til med alternate picking nå :) Skjønnte hva du mente nå eXX0n, og det går plutselig MYE kjappere :D

Noen som har tabs'n til det han spiller når han avslutter licket på videoen forresten? Det han spiller kjappt på slutten. Går tilbake på samme licket, men improviserer en del som jeg ikke får med meg. Høres sinnsykt bra ut! :D

Endret av Opera Buffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahahahahahahahahahahahahahahahaha se kanskje videoen hvor han spiller den? han spiller noe lignende på mr big guitar solo i 1990 elelr nioe

Åh!!! <_< Spiller det sinnsykt fort og videoen jeg har har ikke så ypperlig kvalitet akkurat så det går an og se det no' særlig. Var kun et kjappt spørsmål om noen hadde tabba det allerede... Ta det med ro

Endret av Opera Buffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahahahahahahahahahahahahahahahaha se kanskje videoen hvor han spiller den? han spiller noe lignende på mr big guitar solo i 1990 elelr nioe

Åh!!! <_< Spiller det sinnsykt fort og videoen jeg har har ikke så ypperlig kvalitet akkurat så det går an og se det no' særlig. Var kun et kjappt spørsmål om noen hadde tabba det allerede... Ta det med ro

ikke bry deg om han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.