Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mexico strat prosjekt


Anbefalte innlegg

Har i lengre tider nå holdt på og pusse ned en fender mexico strat, for og deretter olje den, sette på mørkt tortoise plekterbrett og vintage white knotter, deksler etc..

Begynte med dette for en gooood stund siden, og har pusst litt, og hatt opphold på mange mnd'r, pusst litt, opphold osv...

Etterhver som jeg begynte og få vekk lakken (gitaren var tidligere svart), så begynte jeg og ane hva som gjør en mexico iforhold til en usa strat.

Gitaren er limt isammen av 7 emner. På toppen (flatene), er det limt på en tynn kryssfiner plate (som er HELT jævlig og pusse vekk) for og skjule skjøtene ved evt sunburst finish osv..

Der hvor skjøtene er synlige, har de satt den inn med noe stoff (som også er helt jævlig og pusse vekk), som sikkert skal hindre at treet beveger seg, slik at lakken ikke sprekker.

Så når jeg hadde fått vekk all lakken, så jeg jo med engang at dette ikke kom til og se bra ut i en naturell olja finish. Jeg bestemte meg derfor for og fjerne ALT, og bare sitte igjen med en klosse av 7 forskjellige emner.. Ja det kommer til og se litt rart ut, men kanskje også litt originalt ? :mellow: .. Den vil ihvertfall se mye bedre ut enn med skjøtene i endene, og en kryssfiner plate på toppen som ikke oljen vil trekke seg nedi..

Her er ihvertfall så langt jeg er kommet nå.. har fortsatt masse pussing igjen.. :-)

2.jpg

1.jpg

Den skal med tiden se ut som denne, bare mørkere..

usa.jpg

Endret av EivindS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

foreløpig har jeg ikke brukt noenting, men jeg har handlet inn denne (etter at jeg så en annen på forumet hadde oljet sin med den, og jeg synes den ble veldig fin).

Birchwood tru gun oil

http://www.deal.no/produkt.cfm?id=74413

Er det bilde av den gitaren som ble smurt inn med sånn olje?? Begynner å lure om dette kan være et bedre alternativ enn det jeg hadde tenkt til å ha på min. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

test22.jpg

Jeg vurderer å gjøre noe lignende med en Les Paul kopi, men på den er elektronikken helt ute å kjører. Og halsen er lakkert. Tror du det er lurt å pusse halsen?

Burde jeg få en fagman til å sette inn elektronikken igjen?

eller finnes det guider for hvordan du gjør det?

takker for svar :D

Endret av kazarius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.