Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg er blitt forelska!


Gjest Ziggy Stardust

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg med en Gibson LP studio på fanget.

Fant fort ut at jeg får vente litt med singelcoil gitar. Singelcoil er fett men nå er jeg på jakt etter

ny hovedgitar, og da må jeg ha en humbucker øks. En Strat eller tele får komme seinere.

SINSYKT bra tone..

Har fått låne den frem til Torsdag. Så får jeg se om jeg tetser noen andre Gibson økser.

Les Paul Classic er verdt å sjekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Ziggy Stardust

Problemet er at da er det 5k opp i pris..

Men skal sjekke ut.. skal sjekke ut standard faded også.. Nydelig tone i den har jeg hørt..

Får prøve studioen opp mot en Standard en eller anna dag, og se omjeg blir fornøyd..

Om ikke er det bare å vente, spare det lille ekstra som mangler til en standard..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at da er det 5k opp i pris..

Men skal sjekke ut.. skal sjekke ut standard faded også.. Nydelig tone i den har jeg hørt..

Får prøve studioen opp mot en Standard en eller anna dag, og se omjeg blir fornøyd..

Om ikke er det bare å vente, spare det lille ekstra som mangler til en standard..

Jeg skulle kjøpe Classic, men så fant jeg ut at Standard var på tilbud på Marios...

Standard og Classic er på samme nivå.. eneste forskjell er pickups, og det er egentlig bare smaksak. Classic har mer "hotte" mikrofoner som passer bedre for mer "moderne" heavy-lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Problemet er at da er det 5k opp i pris..

Men skal sjekke ut.. skal sjekke ut standard faded også.. Nydelig tone i den har jeg hørt..

Får prøve studioen opp mot en Standard en eller anna dag, og se omjeg blir fornøyd..

Om ikke er det bare å vente, spare det lille ekstra som mangler til en standard..

Jeg skulle kjøpe Classic, men så fant jeg ut at Standard var på tilbud på Marios...

Standard og Classic er på samme nivå.. eneste forskjell er pickups, og det er egentlig bare smaksak. Classic har mer "hotte" mikrofoner som passer bedre for mer "moderne" heavy-lyd.

Syns pickupene som satt i Studioen var relativt sinte, men det er vel de samma som sitter i classicen?

Det sitter jo burstbuckere i standarden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns pickupene som satt i Studioen var relativt sinte, men det er vel de samma som sitter i classicen?

Det sitter jo burstbuckere i standarden?

Jepp.. det er Burstbuckers Pro i Standard...

det er 490R & 498T combo (samme som blir brukt på LP Custom) i Studio mens det står 496R & 500T combo i Classic (samme som blir brukt i for eksempel en del Explorere).

pickups_output-chart.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.