Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lette låter


EloX

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å spille gitar for en måned siden, men føler at jeg ikke kommer videre. Jeg kan en del grep og kan og leste tabs sånn nogenlunde, men jeg vet ikke om noen sanger som er lette å spille for en sånn nybegynner som meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spilt alt du kommer over, selv om du ikke har hørt sangene, spill det du leser ut fra tab'n. Etter en måned bør du ikke ha så utrolig store forventninger til hva du kan spille. Mange spiller den samme sangen i godt over en måned når de begynner.

Fortvil ikke, lut ryggen og gå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Elox og velkommen til forumet :)

Det har vært endel snakk om dette her i det siste, så sjekk gamle tråder. Ellers kan jeg anbefale online leksjonene du finner på http://www.guitar.about.com/ De har en fin struktur og benytter kjente sanger som vel alle har hørt en eller annen gang. Legg også spesielt merke til strummingen din. Veldig mange nybegynnere som glemmer dette å bare tenker på ventre hånds teknikk. Riktig strumming gjør mye, og kan gjøre at en enkel sang låter kul og at en vanskelig blir lettere og spille. Med dårlig høyre hånd spiller det liten rolle hvor god du er med venstre.

PS! Du burde vel tenke litt på å endre den signaturen din synes jeg. Unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkle sanger: Nirvana - Smells Like Teen Spirit | Deep Purple - Smoke On The Water | U2 - Elevation | Led Zeppelin - Kashmir. det er jo noen greie sanger å begynne med! Selv om et par av de er kjedelig å spille!

Blir ikke Kashmir spillt i en alternativ tuning? Page brukte vel Danelectroen når han spillte den, og den var annerledes tun'et (husker ikke helt hvordan). En nybegynner er nok ikke drit keen på å tune gitaren sin annerledes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke Kashmir spillt i en alternativ tuning? Page brukte vel Danelectroen når han spillte den, og den var annerledes tun'et (husker ikke helt hvordan). En nybegynner er nok ikke drit keen på å tune gitaren sin annerledes...

Var det ikke DADgad Page brukte på Kashmir? som stemming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.