Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva en gitarist bør ha


Vrimmel

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Med en volumpedal i prallel "ser" pickup'ene i gitaren helt feil ohmsk last og dette fucker opp lyden fullstendig.

Hva skjer med volumpedalen i parallell? Meninga er vel å bruke volumpedalen til å kille lyden helt/(delvis)

Problemet er at med volumepedalen på fullt.

I en strat sitter det et 250Kohm potmeter så når du har det på fullt så er det 250k mellom signalet ut fra pickup'en og til jord.

Hvis du plugger rett inn i en volumpedal som også har et 250kohms potmeter så er det der også 250kohm mellom signal og jord. Da har du plutselig 2 x 250kohm til jord og siden de står i parallel vil den totale motstanden mellom signalet ut fra pickup'en og til jord bli 125kohm. Døller ned lyden no jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler vel meget sterkt på at Pete Cornish er en rimeligere løsning enn en middels effektprossesor?

Tviler for at et custombrett fra Peter Cornish er dyrere enn å sette i stand et racksystem da. Ja ja, Et custombrett fra Pete Cornish er drømmen min. Digger ikke rack så mye. Men som sagt, effekter er jo en smak og behag sak. Holder på med å sette sammen et eget pedalbrett selv. Ikke noe av typen som Cornish lager, men til å plasere boksene jeg bruker på.

ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha................................................

Prøv £ 10.000 for et pedalbrett. Hmmmmm, det er vel strangt talt jævlig jævlig dyrt. Tror du kan bygge deg et relativt stort rack for det og fortsatt ha litt til kabler.

Du har tydelighvis ikke særlig greie på hva PC faktisk gjør og derfor lurer jeg jo veldig på hvorfor hvorfor du går å drømmer om det.

Grunnen er at jeg da får det jeg vil slik jeg vil ha det uten å inngå noe kompromi med lyd. Det er grunnen for at jeg ikke liker rack-løsninger. Og jeg vet hva PC gjør. Han bygger ikke bare brett for deg, men fikser og opp effektene for deg, men det er ikke bare det. PC jobber og med å sette i sammen lydsystemer for musikere. Ikke bare effektbrett, men og rack, etc. Hvorfor tror du at jeg har det på ønskelista. For det at jeg syns mannen er kul? Nope. Vi har alle vår forskjellige preferanser innen lyd og hvordan vil liker å ordne riggen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen er at jeg da får det jeg vil slik jeg vil ha det uten å inngå noe kompromi med lyd. Det er grunnen for at jeg ikke liker rack-løsninger. Og jeg vet hva PC gjør. Han bygger ikke bare brett for deg, men fikser og opp effektene for deg, men det er ikke bare det. PC jobber og med å sette i sammen lydsystemer for musikere. Ikke bare effektbrett, men og rack, etc. Hvorfor tror du at jeg har det på ønskelista. For det at jeg syns mannen er kul? Nope. Vi har alle vår forskjellige preferanser innen lyd og hvordan vil liker å ordne riggen vår.

Har du prøvd noe som helst fra Cornish?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effekt oppsettet jeg jobber med:

6U rack:

G-major

GCX-pedal switcher

Marshall el84 20/20

Rack tuner

Dunlop rackwah

rackskuff med følgende:

ds-1(keeley)

keeley comp

mxr phase 90

mxr flanger

Fulltone od

tsl-ysplitter kabel i loop som sender signal til effektrack-tørrsignal ut i et kabinett, våtsignal ut i 2x12 oppå 4x12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.