Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av gitarforsterker


KaLeVaLa

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe meg en forsterker med tiden!

Blir ikke heeelt enda...har endel prosjektballer ilufta, men...lir vel til sommeren engang. UANSETT..noen som har noen å anbefale? Skal brukes til metal! Har sett på Randall Warhead X2 , Diverse Marshall's også Krank Krankenstein (Dime). Disse er jo evnt. ganske dyre da...men vil ha en som trøkker bra, og som har digg lyd!

Noe å anbefale? Gjerne billigere enn overnevnte. Kunne egentlig tenkt meg en rundt 10lapper egentlig da..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla

Krank er grisefett, men desverre litt dyrt.

Hvis du har planer om å spille i band så har Marshall (hvertfall valvestate-serien) en lei tendens til å låte litt papp når man skrur opp over et visst nivå. Vrengen i Marshall er også litt kjedelig i forhold til det å spille metal. Jeg har en Marshall valvestate selv, men bruker omtrent utelukkende vreng fra en Danelectro Fabtone. (Fantastisk vrengboks for metal).

Hvis du skal ha noe som ser kult ut, låter bra og er litt rimeligere enn Krank så har Hughes & Kettner en del fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må denne forsterkeren være ren rør? Hvis ikke så ville jeg gått for en VOX AD120VT topp med et 4x12" kabinett. Da kan en velge både forsterkeremodeller fra jazz til blues via rock til metal. Denne får du for rundt 10000-15000.- for topp og kabinett.

Men hvis den skal være ren rør, så ville jeg enten gått for en Marshall JCM 800 eller en Engl med et 4x12" kabinett. Mesa blir litt for mye en "one-trick-pony". Hvis du vil en temmelig kvass Hi-gain forsterker så kan du og skjekke ut Marshall JCM 2000 TSL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.