Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Blues Jr.


Takstein

Anbefalte innlegg

Kan jeg bruke denne i bandsammenheng?

Hvordan blir den med en skikkelig vrengpedal? (Supercharger, Tonebone osv)

Det skulle gå greit å bruke den i bandsammenheng etter det folk sier.

Med vrengpedal er det fremdeles en god amp, ikke mye grums etter min mening.

Det burde gå helt fint B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bruke denne i bandsammenheng?

Hvordan blir den med en skikkelig vrengpedal? (Supercharger, Tonebone osv)

Såfremt den type lyd du får ut av ampen funker for deg kan den fint brukes i bandsammenheng. Har du ikke nok lyd er det bare å mikke den opp og kjøre ut i PA.

Jeg er noe skeptisk til hvor bra ampen tar pedaler med mye vreng, fordi den type lyd en jakter på i en Fender-amp pleier å ha en stor del diskant. Det kan fort rote til lyden i en ellers ålreit pedal. Innstillingene på Sparkle Drive'n i lydklippet jeg postet er ikke videre brutale, og dessuten har ampen en kanal til (med inngang for fotbryter, gjemt sammen med høyttalerutgangen), så det er mer å gi uten å måtte ty til et ekstra rørpreamp-steg.

Om du har pedalen, ta den (og gitaren din) med til en sjappe som har ampen og test før du kjøper, så sitter du ikke etterpå med en amp du liker og en pedal du vil selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fantastisk bra fremførelse av Little Wing der Nettrom... Kan bare høre den igjen og igjen, utrolig flott!

Er det et band i bakgrunnen eller er det et avansert data opplegg du bruker?

Takker og bukker :)

Kompet i bakgrunnen er en mp3 jeg fikk av Gnome for en liten stund tilbake. Kjører et lite hjemmestudio med mikk og eksternt lydkort. Spesielt avansert syns jeg ikke det er, det er omtrent så enkelt som det kan bli. Delay & klang på sologitaren er forresten plugins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.