Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Orange!


Gjest

Anbefalte innlegg

Velkommen til klubben. Nå er det to kule på Gitarnorge.

Hehe! De låter som ei hagle ladda med krystall og wolfram!! I dag har jeg rekt rundt i Oslo og prøvd alt mulig rart på sjappene her, og må bare si at ingenting har fått meg til å angre eller savne noe... Ok, la gå! Så HAR jeg ikke fått ampen ennå, men det jeg kan huske er som vin: berusende og blir bare bedre og bedre og bedre!

Man må vel gratulere, og samtidig spørre seg om hvor pengene kommer fra? ;)

Du vet man ikke nødvendigvis TRENGER penger der og da når man handler der vi gjør! Jeg selger jo sjela mi til den godeste E. Slagtern, men framtidsutsiktene er gode nok til at jeg ikke trenger å selge alt jeg har og eier! Faktisk hadde jeg regner med at jeg skulle omså greie å flekke opp penger for en 1959HW + 1960AB HW cab i løpet av sommeren... Så det er en liten lettelse å finne ut at utgiftene ikke ble fullt så kataklysmiske som jeg først hadde trodd. Er jeg heldig nå finner jeg et litt bedre kabinett også.

Vet du forresten hvor Paddes Orange 4x12" tok veien? Er det noen av juniorrockerne i Hæmmisx4 som har det? Spraymalt rødt og uten noe grillcloth da, men det er ORANGE uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du forresten hvor Paddes Orange 4x12" tok veien? Er det noen av juniorrockerne i Hæmmisx4 som har det? Spraymalt rødt og uten noe grillcloth da, men det er ORANGE uansett..

(De heter vel ikke Hæmiss x4 lenger, så vidt jeg vet).

Joda, det er Dan Helge som har overtatt kabinettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Litt nysgjerrig på det, eller om jeg skal vente en stund og kjøpe meg et flett nytt et (Muligens få matamp til å lage meg ei tom kasse med Orange-look, og så eksperimentere med elementer på egen hånd?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de bruker Mesa, skulle jeg mene. Med ES'er og. Og de har FET lyd.

Motorpsycho derimot bruker Orange, hvertfall på noen sanger. Deriblandt Vortex Surfer og fyfaen som det låter! Misunner deg. Har så evig lyst på en Orange jeg og.

Fikk vite i går att den ene ivertfall brukte THD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Faen i bloksberghelvete! (Og hurra!)

For noen bedritne mongohamstere importøren av Orange er! Trur dere faen ikke at de har hatt som policy å ikke ta inn Rocker 30 i topp, men "glemte" bare å si det til forhandleren som skulle bestille til meg!? Her har jeg gått rundt på skyer og venta på den kule ampen jeg nå aldri får, og forhandleren min har jo ikke fått beskjed om annet heller, så vi har begge slått oss til ro med hva importøren først sa om at "Det kunne ta litt tid"..

Men så hadde forhandleren min ringt i dag og spurt hvor den ble av, for det begynner jo å bli ganske lenge siden... Og som sagt! De hadde "glemt" å si ifra!

Vel.. Siden jeg ikke får Rocker 30, så ba jeg de sende meg en AD30HTC istedenfor! Litt dritt... Jeg ville virkelig ha en Rocker 30, og AD30HTC er litt dyrere så. Men fuckit! Det er en gromamp selv om den koster litt mer!

front.jpg

Det blir sikkert ikke så gærnt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så innstilt på en amp at det ikke var noe å lure på når jeg ble ringt opp og spurt om AD30 kunne være aktuell.. For all del! Den låter knall den og!! Litt mindre vreng, men mer fleksibel og bedre clean.

Og hey... Nå har jeg unnskyldning for å kjøpe finfine støyklosser å tråkke på!

[EDIT: Gjett hvem som skal ha Fuzzboksen til Demeter!! Her blir det stoner som bare juling gitt!!]

Endret av Terrafanatica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye smak og behag hva utseendet angår.. Jeg liker svært godt det at Orange ikke er nok et merke som lager sorte kasser! Lydmessig kan vel AD30HTC beskrives som noe mellom Vox AC30 og Laney GH. Mindre vreng en Laneyen, men en grisefet overdrive til klassisk rock/stoner. Clean er akkurat så gnistrende og klar som man noensinne kunne håpe på :)

Fine de Orangene ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.