Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strømforsyning?


LTBR

Anbefalte innlegg

Hvor viktig er det med mA på effektpedaler? Er det nok at volten stemmer på adapteren eller må mA stemme også? Jeg har en boks som mangler strømforsyning, men har flere adaptre på 9v. Men alle de har forskjellig verdi oppgitt på mA. Må mA stemme everens med boksen? Den boksen det gjelder står det faktisk ikke noe om mA på, står kun 9v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømforsyningen må iallefall ha MER enn det som er oppført. Effektpedaler trekker vel som regel mellom 150 og 500 mA

Det var jo mildt til overdrivelse her da. Wah'en min trekker 7mA :P Delaypedalen min trekker 100mA og det er den jeg har som er verst. PS'en min kan levere maks 1,5 ampere, så jeg klarer meg.

Håper forresten at vedlegget mitt kommer godt med. Det finnes flere slike på internett, som tar for seg andre pedaler og, dette var den jeg fant på PC'en min akkurat nå.

Edit: Wah'en min bruker 0,43mA faktisk :blink:

Pedal_Current_Consumption_Table.pdf

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik: spenningen (volt) må stemme. Den må gi nok strøm.

eksempel: du har en pedal som vil ha 9VDC (spenning) og 25mA (strøm). Da kan du glatt bruke en strømforsyning som gir 9VDC og 500mA.

Det er omtrent som sikringen i sikringsskapet hjemme: du har kanskje en 16A sikring, men det betyr ikke at du automatisk bruker 16A på den kursen. Det betyr bare at du kan trekke opp til 16A.

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder lydteknikk, kan du normalt også bruke en DC-adapter der apparatet krever AC. Men da må du passe på å bruke litt høyere spenning, med faktor kvadratroten av 2.

Eks, du har et apparat som forventer 9VAC. Hvis du da har en adapter som leverer 12-13VDC kan du sannsynligvis bruke denne.

(Når 9VAC likerettes og glattes inne i apparatet blir resultatet ca 12VDC).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømforsyningen må iallefall ha MER enn det som er oppført. Effektpedaler trekker vel som regel mellom 150 og 500 mA

Det var jo mildt til overdrivelse her da. Wah'en min trekker 7mA :P Delaypedalen min trekker 100mA og det er den jeg har som er verst. PS'en min kan levere maks 1,5 ampere, så jeg klarer meg.

Håper forresten at vedlegget mitt kommer godt med. Det finnes flere slike på internett, som tar for seg andre pedaler og, dette var den jeg fant på PC'en min akkurat nå.

Edit: Wah'en min bruker 0,43mA faktisk :blink:

Hah, da tuller jeg sikkert fælt nå. 0.43mA var ikke akkurat mye, må vare lenge på batteri da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.