Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metallica bytter producer


AlexanderT

Anbefalte innlegg

Det eneste St.anger er bra til er når man trener og knapt nok det.

Rick Rubin har jo mange bra produksjoner bak seg så dette ser jeg på med glede.

Kanskje vi bør være litt forsiktige med å gi Bob Rock hele ansvaret alene for St.Anger, resten av bandet må ta sin del av skylden for "mølja"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyheten har vært ute relativt lenge, men! Blir spennende å se fruktene av samarbeidet; Rick vet virkelig hva han driver med i denne bransjen, lik det eller ei. Det er det kommende albumet jeg anser som comebacket; St. Anger ble vel laget mer eller mindre for å få bandet sammen igjen, jamme, utveksle ideer og se hvordan det fungerer, etc. En mer terapi-plate ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo oooold news selv for en ikke metallica fan..

Hm... er ikke nyheten fra 14. april? Jaja, nytt for meg iallefall.

Når det gjelder St. Anger, så syntes jeg kanskje ikke den trengte å se dagens lys. De kunne arkivert den i sine hjem og merket den terapiplata.

Metallica's Lars Ulrich has exclusively revealed to Kerrang! that the band's new material has an 'old school' Metallica flavour.

The metal legends are currently working on the follow-up to 2003's St.Anger in their own studio at Metallica HQ in San Rafael, California.

'The last album was an unusual Metallica album in that no one brought ideas into the studio. Everything you hear on that album was given birth to in the studio,'' the drummer notes .'This time around we've each brought in ideas as we used to - as well as working on some jams we had from from two summers ago - and James and I are sorting through our CDs of riffs to put together stuff as we did back in the day.

''The new stuff is much more organic, more old school. It certainly doesn't feel like St. Anger Part Two," Ulrich adds.

Vet ikke hvor store forhåpninger jeg skal ha. Her står det iallefall mange ting som låter musikk i mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo oooold news selv for en ikke metallica fan..

Hm... er ikke nyheten fra 14. april? Jaja, nytt for meg iallefall.

Look, it's dated 16th February, scroll down. ;)

Edit: den karakteristikken Ulrich gav der er ny for meg da. Høres ut som godt nytt *krysser fingre for et album i samme åre som ...and justice for all :D*

Endret av Torh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*krysser fingre for et album i samme åre som ...and justice for all :D*

enig, bare produksjonen er bedre :P

Skjer ikke.

Folk kommer til å bitche og klage uansett hva Metallica gir ut fordi for mange forventer en ny Puppets eller Black Album. Dessuten er det et band som gjerne ikke lager samme plata to ganger (med unntak av Load skivene som i utgangspunktet var ment å være en dobbeltskive). Så jo hvordan det var med St.Anger. Lars sa skiva var aggressive, tung og rask, med en del hint til gamle thrashbragder. Det var jo (i stor grad) det de leverte, og folk pisset i buksa fordi det ikke var Justice II. Om Lars sier "Låtene er aggressive og raske" så tolker jo folk det som om de lager nøyaktig samme skiva som Puppets for eksempel. Kan da ikke skylde på et band for at man selv er dust.

Har vært rykter om Rick siden oktober i fjor eller noe, men det ble bekreftet i februar ja. Som den überfanboy jeg er gleder jeg meg noe jævli til å høre det. James er frisk, Rob er med, de jobber på gamle måten med å ta med de beste ideene inn i studio og Rick Rubin er jo berømt for å få det beste ut av artistene han jobber med (for det meste iallfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo oooold news selv for en ikke metallica fan..

Hm... er ikke nyheten fra 14. april? Jaja, nytt for meg iallefall.

Look, it's dated 16th February, scroll down. ;)

Edit: den karakteristikken Ulrich gav der er ny for meg da. Høres ut som godt nytt *krysser fingre for et album i samme åre som ...and justice for all :D*

Ah. Merkelig nok så var jeg innom alle andre sider enn Metallica.com da jeg kom over denne nyheten. Men da var det ikke langt ifra steinaldernews. Beklager.

Det fra Kerrang ser ut til å være nytt dog. Lagt ut 17. april her: http://www.4horsemensite.com/

Endret av AlexanderT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo hvordan det var med St.Anger. Lars sa skiva var aggressive, tung og rask, med en del hint til gamle thrashbragder. Det var jo (i stor grad) det de leverte, og folk pisset i buksa fordi det ikke var Justice II.

Det problemet jeg hadde med St. Anger var at lydkvaliteten var elendig og at mestparten av låtmaterialet låt dølt og uinspirert. Reload og Load syntes jeg er solide utgivelser med bra sanger på. De kunne vurdert og gitt de ut under et annet navn, men de vet vel hvordan de vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Metallica noen gang greier å lage et album som Ride the Lightning eller Master of Puppets igjen så står dt jævli respekt i Rick. Det eneste Bob Rock gjorde for Metallica var å produsere en kassasuksse uten like.Etter The Black Album gikk dt bare en vei, nedover.

Tror nok Jason gjorde mer en nok for å ødelegge den gode Metallica sounden han og.

Hvis Metallica greier å lage et album som RTL eller MOP uten Cliff så skal de få all min respekt..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok Jason gjorde mer en nok for å ødelegge den gode Metallica sounden han og.

Hvordan da? For meg virker det som om Jason virkelig ville gjøre noe for Metallicas beste.

Endret av Torh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Metallica noen gang greier å lage et album som Ride the Lightning eller Master of Puppets igjen så står dt jævli respekt i Rick. Det eneste Bob Rock gjorde for Metallica var å produsere en kassasuksse uten like.Etter The Black Album gikk dt bare en vei, nedover.

Tror nok Jason gjorde mer en nok for å ødelegge den gode Metallica sounden han og.

Hvis Metallica greier å lage et album som RTL eller MOP uten Cliff så skal de få all min respekt..!

At Metallica kan lage et oppgulp av en Puppets II er det ingen tvil om, om de kan lage et metal album med en tyngde som Puppets eller Justice etterhvert har fått, er ganske tvilsomt, og muligens umulig. Det er blitt ganske vanskelig etterhvert å lage en revolusjonerende standardsetter av et metalalbum som Puppets var. Jeg håper at de kan lage en feit skive og få oppmerksomhet igjen, å kreve at et slikt band skal finne opp kruttet to ganger blir nesten meningsløst teit. AC/DC kan ikke gjøre et album som Back In Black en gang til, en av grunnene er at tiden er forbi for lengst.

Bandet låt aller best med Bob Rock, og at han har et øre for gode låter er det ingen tvil om. Det er nesten latterlig å se hvor lite respekt han får i forhold til hva han fortjener.

Så jo hvordan det var med St.Anger. Lars sa skiva var aggressive, tung og rask, med en del hint til gamle thrashbragder. Det var jo (i stor grad) det de leverte, og folk pisset i buksa fordi det ikke var Justice II.

Det problemet jeg hadde med St. Anger var at lydkvaliteten var elendig og at mestparten av låtmaterialet låt dølt og uinspirert. Reload og Load syntes jeg er solide utgivelser med bra sanger på. De kunne vurdert og gitt de ut under et annet navn, men de vet vel hvordan de vil ha det.

At det låt uinspirert er en ting, lyden var jo noe de gikk inn for slik at det skulle høres så rått og grovt ut som mulig. Men at de gikk for langt med det er det ingen tvil om.

Uansett, St.Anger er jo resultat av et band i midtlivskrise på aller måter. Hetfield i rehab og fullstendig uten fokus på bandet, band og produsent i terapi. Det at de i det hele tatt kunne lage noe såpass under sånne tider synes jeg er imponerende. Og det er jo bra at de fikk kommet seg igjen, men jeg tror det skikkelige comebacket fra Metallica kommer nå. Fra konserter og Load skivene (som er mine favoritter forresten) kunne de virke litt lei etter alt oppstusset med Black Album. Jeg tror det er mye mer fyr i dem nå enn det har vært på årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok Jason gjorde mer en nok for å ødelegge den gode Metallica sounden han og.

Hvordan da? For meg virker det som om Jason virkelig ville gjøre noe for Metallicas beste.

Sier ikke at Jason er en dårlig bassist (Ikke det du spurte om, men vil bare påpeke det) eller at han ikke ville gjøre noe for metallicas beste, men nå var det jo stor forskjell i spillestilen til Jason og Cliff. Kanskje jeg tar litt i når jeg sier at han ødelagte den. Han forandret den, det kan jeg si. Det er den forandringen jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.