Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Engl Screamer vs. Thunder


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg ny forsterker etterhvert, og siden Engl-forsterkerene har fått så mye skryt, har jeg fått lyst på en av de. Kommer nok til å kjøpe meg en combo, men siden jeg ikke vet om noen mulighet til å prøve de, tenkte jeg at jeg skulle spørre litt. Screameren koster vel et par tusen mer enn Thunderen, så hva er egentlig hovedforskjellene mellom de? Er det noe særlig forskjell i lyden, eller er det hovedsakelig bare mer muligheter på Screameren. Jeg spiller stort sett metal som Priest, Maiden osv. Noen som har noen tips til hva jeg bør gå for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Screameren er i bunn og grunn en Thunder med litt flere funksjoner. Den har 4 kanaler og litt mer separate volum og gain kontroller, samt. at du kan bruke det monster pedalbrettet fra Engl på den til å få frem det meste egentlig. Solo boost har den og.

Det eneste jeg ikke liker med thunderen er at alle kanalene deler gain-kontroller, men det har ikke bydd på noen problemer enda egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har en Thunder, og den låter ganske Fender-ish, men noe hardere. Det er fortsatt mulig å få frem nok twang og rund god tone fra den da.

For meg er den ganske perfekt, for jeg kan spille funk, twangting etc. men ved å endre spillestil litt kan jeg ha en forholdsvis steril cleanlyd som jeg kan bruke til swells etc.

Jeg liker den veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en helt grei allround amp. Eneste er at den låter noe hardt synes jeg, og problemet er jo at alle kanalene deler samtlige kontroller bortsett fra volum, noe som girsine begrensninger, iallefall på Thunderen.

Du får prøve selv, jeg er fornøyd med min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at Sandvika Musikk har en Screamer combo inne, det har vel Imers og med mindre de har solgt den. Ellers tror jeg det er dårlig, Thundere finnes det ytterst få av da Morgan ikke har av vane å bestille de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg kjøpe combo eller topp + kabinett?

Kommer til å bruke den som øvnings amp. Men skal vel etterhvert spille med band osv.

Burde jeg kjøpe topp med engang eller burde jeg vente?

Spør pga synes det er litt mye penger å bruke på bare en combo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg kjøpe combo eller topp + kabinett?

Kommer til å bruke den som øvnings amp. Men skal vel etterhvert spille med band osv.

Burde jeg kjøpe topp med engang eller burde jeg vente?

Spør pga synes det er litt mye penger å bruke på bare en combo.

Prisforskjellen på toppen og comboen er ikke så stor da. Du kan koble på kabinett på comboen også, men det er jo litt værre å dra rundt på. Det er vel det eneste negative jeg kommer på ved å kjøpe comboen. Men selvfølgelig, har du plass, og råd til å kjøpe kabinett med en gang, er det jo like greit å gå for toppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen butikker i Norge som har den? Slik at jeg kan besøke butikken å prøve den. Helst nærme Oslo/Østlandet.

De har screamern på Ringsaker Musikk i Brumunddal ;) Den låter DRIT bra ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også at det ikke er mange kronene fra Screamer-toppen til en fireball-topp.

1. Er det noen stor forskjell mellom disse, annet at det 50 og 60 watt?

2. Er det noen bedre kvalitet eller lyd?

3. Flere innstillinger?

4. Hvem ville dere gått for?

(Sorry for at jeg stjeler litt fra den tråden)

Endret av Steve Vai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.