Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Engl+klipp?


Enter

Anbefalte innlegg

Bogner Ecstasy (Classic) er absolutt ein forsterkar du burde prøve ut i det prisleget. Sjølv har eg berre prøvd Powerball i Engl sitt sortement og synest clean kanalen vart litt flat og kjedelig. Til metall gjer den tinga sine særs bra men etter å ha A/B testa mot ein Dual Rectumfire fann eg ut at eg likte sistnemnte best. Rectifier er faktisk ein veldig allsidig forsterker og etter at prisene har blitt meir overkommelege dei siste åra er dette kanskje og ein amp å sjå på.

Lonestar har og fått mykje skryt i store Gitar-tidninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke til å sjekke ut engl toppene, da de ikke har noen forhandler i trøndelag.

Noen som har prisen på bogner'n?Har sett litt på den, samt testet den.Rå amp synes jeg, men har de forhandler i norge?

Har ikke dual rectifiere'n bare grumsete vreng?

Ellers, er det noen som har testet VHT amper?Sett litt på deliveriance-toppene, rå lyd, men kunne ha tenkt meg 2 kanaler.

Ellers er rack kansje en tanke?Noen preamper som kan anbefales..går det an å ha 2 preamper?Slik at man f.eks har en jmp-1 og triaxis?Er ikke så inne på dette med rack..Har sett marshall 9100 sluttrinn ligge ute til salgs for 4500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er rack kansje en tanke?Noen preamper som kan anbefales..går det an å ha 2 preamper?Slik at man f.eks har en jmp-1 og triaxis?Er ikke så inne på dette med rack..Har sett marshall 9100 sluttrinn ligge ute til salgs for 4500,-

Preamper: Soldano, CAE, Bogner, Matchless, Egnater/Randall, Rocktron, Engl, Marshall, Mesa/Boogie... kommer helt an på lydpreferansene dine.

Ja, du kan kjøre to preamper, for eks ved å bruke en splitter med en isolert utgang (for eks Axess BS-2) så du ikke får jordsløyfe, og så ha en switcher som velger hvilket av utgangssignalene som sendes videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en JMP1 og en ADA MP1 i rack selv. Funker knallbra det. Triaxis er en vill preamp, men for 10 000 godt brukt og 24 000 er det penger i dass etter min mening. Må også nevne at JMP1 ikke akkurat har en nydelig clean, få Marshall amper som har det. Men den kan sikkert moddes. Jeg kjøpte en Mesa DC3 topp for 5500 brukt og fin, kunne ikke vært mer fornøyd med den. Vrengmessig tror jeg det eneste av Mesa som danker den ut må være Mark IV og Triaxis. Så skal man handle Mesa i Norge ville jeg anbefalt Studio eller Quad preampene, DC toppene eller Studio Caliber toppene. Låter knall og går som regel for fine priser brukt. V-Twin og Formula blir litt svake i forhold. Når det gjelder Rectifiers så synes jeg ENGL låter tightere og klarere, og den klassiske Mesa Mark vrengen låter myyyyyyye fetere.

Selger ikke Tre45 ENGL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la clean'en der være en målestokk; For det første tweak'a jeg overhodet ikke clean lyden, spillte på en EMG81 i bro stilling - altså ikke akurat optimalt. I tillegg er det noe midi clean i bakgrunnen somføkker opp ytterligere.

Edit: ville legge til at det å tweake lyden har veldig mye å si (duh!), det er masse knapper og pots man kan stille på, som bright, pre-shape, treble balance, depth boost osv.. Denne ampen kan virkelig clean, believe it or not :)

Endret av spz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiller du jazz kjøper du deg en Polytone eller jazzchorus ;)

hmm... Powerball'en min er litt mer Scoopa enn en Savage eller Savage SE(begge ampene har mer midtone/low-mids enn Powerball'en)....fin cleanlyd imo da! kommer helt ann på giteren du bruker... og hvordan du spiller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Soldano Lucky 13? SLO vreng og fenderaktig clean. Tror tre45 har en inne.

Hørt mye bra om Rocktronen (selv om det ikke er en rør-preamp :(), men har ikke testa den. Ville kankje heller satset på en Vendetta (Egnater TOL-100).

Ville satset på en Cae 3+ siden Soldano x88r, Bogner Fish, Egnater IH4 eller M4 (selv om Randall RM4 er vel noe som skulle vært mulig å skaffe) og endel andre som kan være litt mer vrien å få tak i. Eneste som er med disse er at de ikke er midistyrt om du vil ha det. Da må en hoppe over til Prophesy, Triaxis eller Engl E580 (570). Eller rimeligere alternativer som Ada, jmp1, de gamle mesaene etc.

Det som er dumt med preamper er at få forhandlere har noen inne. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er med disse er at de ikke er midistyrt om du vil ha det.

Når en først er i denne prisklassen og trenger MIDI-styring er det gjerne slik at enten så har riggen din det allerede, fordi du har en signalswitcher som også kan være kanalswitcher (Axess GRX-4, CAE 2x4, DMC GCX, osv), eller fordi du ikke er så gnien at du ikke kjøper deg noe som gjør det (for eks en Axess CFX-4).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.