Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

zakk wylde


espen88

Anbefalte innlegg

Jeg rakker ikke ned på spilleegenskapene hans, om du kan lese så skjønner du såpass.

Imaget og musikken derimot. En ting er å bruke samme skala flere ganger, det gir jeg faen i, men når det er nøyaktig den samme soloen og samme uinspirerte riffa gang på gang, da imponerer man iallfall ikke stort som låtskriver. At han er en skamdyktig gitarist hjelper liksom ikke så mye når sounden hans er helt ræv heller. Zakk sine beste stunder var nok med Ozzy.

Så lurer jeg litt på HVA Zakk gjør som ER "rock'n'roll". Skinnvesten? Patriotiske USA pratet? Tømmerhoggerstilen? Å late som om bandet ditt er en eneste motorsykkelklubb? Når en (såvidt jeg vet) gift familiemann instirer på å fremstå som halvveis alkoholiker i alle intervjuer og bilder så er virkelig ikke det et særlig tøft image ææææzz.

Endret av JonnyPonny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

helt enig i at zakk har teit stil, den er så overdrivi at det skukke vært lov, han ser mer ut som en parodi på rock, og spillestilen hans er lett gjenkjennelig fordi han voldtar overtoner/hyl og missbruker det sykt.

Er enig i at noe av BLS tinga hans er ganske tøffe, men syns fortsatt at stilen og image'en hans blir helt latterlig.

Jeg ser du har valgt å ikke svare på posten min.

Du, JonnyPonny og flere er opphengt i denne image-greia. Av rockeband som har slått igjennom, så finnes det vel knapt et som ikke har spilt på image. Og om de ikke spiller på image, følger som regel automatisk "kleskoden" til musikken de spiller. Det gjelder musikk i alle sjangre, og det er nesten helt uten unntak. Har tre ulike fusionvideoer hvor keyboardisten er forskjellig fra hver video, og alle har samme svette håret, nerdy kroppsholdning og bart.

Og ja. Alt Zakk kan er overtoner. Alt Vai kan er whammymisbruk. Alt B.B. King kan er å spille en tone, en time i strekk. Alt Kirk Hammett kan er å misbruke wah wah pedalen. Alt Petrucci kan er å tremolo picke lynraskt. Alt Van Halen kan er å tappe tre noter samtidig. Alt Yngwie Malmsteen kan er å spille fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke akkurat komme unna image når det er snakk om Zakk. Du kunne for ti år siden, men nå er jo Zakk 70% påtatt image og 30% musikk. Når det gjelder rock og image er det vel annerledes for de som har vokst opp med rock og metal.

Tydelig at du ikke har vokst opp med annet enn storesøstera di sin absolute music samling iallefall...

Zakk er akkurat slik som en rocker skal og bør være...

Harry... masse øl.... god til det han gjør....

Alle store rockere var slik en gang, men i dag skal liksom alle være snille gutter med sort neglelakk,

maskara, sorte klær og en stilfull hårklipp...

Herregud, rockere skal være harry, det være seg skjegg og bikeroutfit eller rosa skinnbukser og masse sminke. Image betyr mye i musikk, det har det alltid gjort, musikken blir ikke bedre eller verre av den grunn.

Zakk tjener masse penger på musikk, og lever som han vil... Tror neppe han er slik fordi han tror at det selger... men heller at han liker seg slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig i at zakk har teit stil, den er så overdrivi at det skukke vært lov, han ser mer ut som en parodi på rock, og spillestilen hans er lett gjenkjennelig fordi han voldtar overtoner/hyl og missbruker det sykt.

Er enig i at noe av BLS tinga hans er ganske tøffe, men syns fortsatt at stilen og image'en hans blir helt latterlig.

Jeg ser du har valgt å ikke svare på posten min.

Du, JonnyPonny og flere er opphengt i denne image-greia. Av rockeband som har slått igjennom, så finnes det vel knapt et som ikke har spilt på image. Og om de ikke spiller på image, følger som regel automatisk "kleskoden" til musikken de spiller. Det gjelder musikk i alle sjangre, og det er nesten helt uten unntak. Har tre ulike fusionvideoer hvor keyboardisten er forskjellig fra hver video, og alle har samme svette håret, nerdy kroppsholdning og bart.

Og ja. Alt Zakk kan er overtoner. Alt Vai kan er whammymisbruk. Alt B.B. King kan er å spille en tone, en time i strekk. Alt Kirk Hammett kan er å misbruke wah wah pedalen. Alt Petrucci kan er å tremolo picke lynraskt. Alt Van Halen kan er å tappe tre noter samtidig. Alt Yngwie Malmsteen kan er å spille fort.

da jeg nevnte image hans så var det kun for å svare på et annet innlegg, egentlig driter jeg i image til de fleste.

Men jeg mener fortsatt at zakk's teknikk absolutt ikke gjenspeiler 12 timer øving hver dag. Og når jeg sier øving så mener jeg ØVING, det at han har en særegen stil kan komme fra det at han spilte/spiller mye, noe jeg ikke har sagt noe om, hvis al spilling gikk under øving så hadde jeg i sommerferien øvd ca 5 timer hver dag, noe jeg ikke gjorde, for ren jamming er noe helt annet enn øving(IMO). Og i mine øyne så er det jammingen som hjelper en person å utforske, og å finne sin egen stemme i instrumentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja. Alt Zakk kan er overtoner. Alt Vai kan er whammymisbruk. Alt B.B. King kan er å spille en tone, en time i strekk. Alt Kirk Hammett kan er å misbruke wah wah pedalen. Alt Petrucci kan er å tremolo picke lynraskt. Alt Van Halen kan er å tappe tre noter samtidig. Alt Yngwie Malmsteen kan er å spille fort

Nice one :D

Jeg digger Zakk tvers igjennom. Med Bullseye,wah,overtoner,øl,spytt,skjegg og tømmerhogger-skjorte :):)

He is my all time favorite....

Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vokste jeg opp med søsters Nirvana, Metallica og GNR skiver :lol: Men jeg vil absolutt ikke si at rockere en gang var som Zakk. Det er det at mannen er gift, har flere barn og oppfører seg slik han gjør som gjør det hele så tragisk for min del. Det blir så utrolig påtatt og overdrevent at det liksom blir litt flaut. Mannen giftet seg jo som 18 åring, og såvidt jeg vet har han bare oppført seg mer steinalder jo eldre han har blitt. Noe som også er litt flaut. Det er skjegget, tretten tonn flannell og bikervest. Det er de idiotiske super-patriotiske uttalelsene, hele greia at BLS skal virke som en biker klubb. Diesel Dahl var jo aktivt medlem av Hells Angels og sykkelfrelst uten at du fikk det trøkt nedi halsen på en TNT gig.

For min del er to måter å være harry på, det er en sjarmerende harrymåte og en kvalmende harrymåte. Nordmenn på fylla er kvalmende harry, Sputnik og Svenn O er det. Å innrede huset sitt som en femtitallskafe og kjøre gamle biler er en sjarmerende måte å være harry på. Det er ikke nødvendigvis hvordan han ser ut i seg selv som gjør Zakk smør-på-flesk-på-bløtkake harry, det er hvor utrolig påtatt det er og hvor dum mannen gjør seg selv i image og intervjuer.

Folk her ser ut til å mene at man er overopptatt av "rockeimage", men det er da ikke slik at man nekter å høre på et band om vokalisten har bart liksom. Når et band blir så Spinal Tap ganger 20 som BLS, og attpåtil ikke akkurat lager udødelig metal/hardrock, så blir det litt tamme greier til slutt.

Endret av JonnyPonny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vokste jeg opp med søsters Nirvana, Metallica og GNR skiver :lol: Men jeg vil absolutt ikke si at rockere en gang var som Zakk. Det er det at mannen er gift, har flere barn og oppfører seg slik han gjør som gjør det hele så tragisk for min del. Det blir så utrolig påtatt og overdrevent at det liksom blir litt flaut. Mannen giftet seg jo som 18 åring, og såvidt jeg vet har han bare oppført seg mer steinalder jo eldre han har blitt. Noe som også er litt flaut. Det er skjegget, tretten tonn flannell og bikervest. Det er de idiotiske super-patriotiske uttalelsene, hele greia at BLS skal virke som en biker klubb. Diesel Dahl var jo aktivt medlem av Hells Angels og sykkelfrelst uten at du fikk det trøkt nedi halsen på en TNT gig.

For min del er to måter å være harry på, det er en sjarmerende harrymåte og en kvalmende harrymåte. Nordmenn på fylla er kvalmende harry, Sputnik og Svenn O er det. Å innrede huset sitt som en femtitallskafe og kjøre gamle biler er en sjarmerende måte å være harry på. Det er ikke nødvendigvis hvordan han ser ut i seg selv som gjør Zakk smør-på-flesk-på-bløtkake harry, det er hvor utrolig påtatt det er og hvor dum mannen gjør seg selv i image og intervjuer.

Folk her ser ut til å mene at man er overopptatt av "rockeimage", men det er da ikke slik at man nekter å høre på et band om vokalisten har bart liksom. Når et band blir så Spinal Tap ganger 20 som BLS, og attpåtil ikke akkurat lager udødelig metal/hardrock, så blir det litt tamme greier til slutt.

Jeg gir litt blanke. Jeg har ikke engang fulgt karrieren til mannen. I mitt hodet har jeg et bilde av Zakk Wylde som en sterk personlighet som spiller gitar mer aggresivt enn de fleste.

Når jeg blir spurt om en musiker er god, så syntes jeg det er mest relevant å fokusere på høydepunktene. Spør du meg om Whitney Houston er en god sanger, så hjelper det deg sikkert lite om jeg ivrig legger ut om at hun er ei tannløs skjøge som har brukt opp formuen på crack. Du vil vel heller høre hva hun har bidratt med.

Det var et eksempel. Må beklage at jeg kommer med slike eksempler i hver post, men det er en grei måte å illustrere et poeng på. Jeg kan ikke uttale meg om Zakk er på vei nedover, for jeg har ikke hørt stort av han. Men han blir sikkert nok eldre som de fleste andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vokste jeg opp med søsters Nirvana, Metallica og GNR skiver :lol: Men jeg vil absolutt ikke si at rockere en gang var som Zakk. Det er det at mannen er gift, har flere barn og oppfører seg slik han gjør som gjør det hele så tragisk for min del. Det blir så utrolig påtatt og overdrevent at det liksom blir litt flaut. Mannen giftet seg jo som 18 åring, og såvidt jeg vet har han bare oppført seg mer steinalder jo eldre han har blitt. Noe som også er litt flaut. Det er skjegget, tretten tonn flannell og bikervest. Det er de idiotiske super-patriotiske uttalelsene, hele greia at BLS skal virke som en biker klubb. Diesel Dahl var jo aktivt medlem av Hells Angels og sykkelfrelst uten at du fikk det trøkt nedi halsen på en TNT gig.

For min del er to måter å være harry på, det er en sjarmerende harrymåte og en kvalmende harrymåte. Nordmenn på fylla er kvalmende harry, Sputnik og Svenn O er det. Å innrede huset sitt som en femtitallskafe og kjøre gamle biler er en sjarmerende måte å være harry på. Det er ikke nødvendigvis hvordan han ser ut i seg selv som gjør Zakk smør-på-flesk-på-bløtkake harry, det er hvor utrolig påtatt det er og hvor dum mannen gjør seg selv i image og intervjuer.

Folk her ser ut til å mene at man er overopptatt av "rockeimage", men det er da ikke slik at man nekter å høre på et band om vokalisten har bart liksom. Når et band blir så Spinal Tap ganger 20 som BLS, og attpåtil ikke akkurat lager udødelig metal/hardrock, så blir det litt tamme greier til slutt.

Jeg gir litt blanke. Jeg har ikke engang fulgt karrieren til mannen. I mitt hodet har jeg et bilde av Zakk Wylde som en sterk personlighet som spiller gitar mer aggresivt enn de fleste.

Når jeg blir spurt om en musiker er god, så syntes jeg det er mest relevant å fokusere på høydepunktene. Spør du meg om Whitney Houston er en god sanger, så hjelper det deg sikkert lite om jeg ivrig legger ut om at hun er ei tannløs skjøge som har brukt opp formuen på crack. Du vil vel heller høre hva hun har bidratt med.

Det var et eksempel. Må beklage at jeg kommer med slike eksempler i hver post, men det er en grei måte å illustrere et poeng på. Jeg kan ikke uttale meg om Zakk er på vei nedover, for jeg har ikke hørt stort av han. Men han blir sikkert nok eldre som de fleste andre.

jess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er da også Zakk Wylde på toppen av sin (solo)karriere, i motseting til Whitney (eller Michael Jackson for den saks skyld). Men hey, skal vi ha et døllt forum hvor Ned Flanders er sjef og man ikke kan være Negative Nelly så er jo det okelydokelydoo deet.

Zakk er en kneill gitarist, men når en artist er så totalt smør-på-flesk og fokuserer så massivt på image, så er det umulig å ikke komme unna det i en Zakk Wylde eller BLS diskusjon. Er det en Ozzy diskusjon er det vel litt annerledes. Men men, du har jo ikke noe peil uansett så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.