Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

zakk wylde


espen88

Anbefalte innlegg

Det dreier seg om attitude og baller. Han har en gjenkjennelig, unik spillestil, og det på en god måte.

det har da ganske lite å si på hvor mye han har øvd

Jeg er uenig. Ingen av de musikerene jeg hører på som er unike, har blitt det av å ligge på latsiden. Det betyr ikke at de har øvd 12 timer hver dag nødvendigvis, men for å få sin egne stemme på et instrument, så er det naturligvis gitt at man tilbringer mye tid sammen med instrumentet.

Jeg har null problem med å tro at han har øvd 12 timer hver dag... han har et knalltydelig uttrykk, solid vibrato, fullstendig kontroll på de notene han spiller, god timing, rask spilling med trøkk i hver tone. Han har en riffestil som røper at det er han som spiller, selv om du ikke visste at det var han som spilte i utgangspunktet. F.eks. da jeg hørte Derek Sherinian sin plate fra 2004, så visste jeg på forhånd ikke at han spilte på skiva, men det hørte jeg med en gang.

Folkens, hva er det egentlig Zakk Wylde mangler som gitarist? Opplys meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, ro dere litt ned. Det var mest ment som en spøk. ;) Jeg liker faktisk veldig mye av det han har laget. Og han er en veldig dyktig gitarist. MEN, de siste årene har han ikke gjort så mye som har imponert meg, og maaaange av soloene har vært opp og ned på den pentatoniske skalaen så raskt han bare klarer, uten noen som helst melodi. Han vet ikke alltid når han skal stoppe heller, 'Hangover Music' f.eks hadde vært ei veldig bra, og avslappende skive hvis han ikke konstant hadde dratt til med high-gain shred soloer midt inni en rolig akustisk sang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla saklig å rakke ned på en gitarspiller fordi han er JÆVLIG rå på å utnytte en skala til det ytterste og ikke sucker balle på å misbruke diverse annet.

Han er en utrolig særegen gitarist, og selv om han ikke er verdens beste ville han spilt ræva av de fleste her på forumet anyday. Og damn, Zakk legemliggjør hele rock'n roll-attituden.

Rock n roll attituden? Motley Crue og GNR gjorde det, Rolling Stones gjorde det, The Who gjorde det. Og ingen av dem var wannabe biker-tømmerhoggere og superpatrioter. Ei heller var de voksne familiemenn som sto på scena og spøtta øl så det daler ned i et femmetersskjegg. Zakk Wylde sitt image er ikke rocka, det er teit og mer harry enn noen av de som har vært på fest i Strømstad idag.

Jeg husker jeg digga alt av Zakk fra Ozzy, så jeg var "Zakk fan" før utgivelsen av Blessed Hellride. Så hørte jeg det meste han hadde gjort fra før, skaffa meg Hellride og så Hangover Music dabbet av litt og så kom Mafia skiva og fyyy faaen som jeg ble lei. Er det noe mannen gjør så er det å raske sammen det første riffet han kommer på, legge på en solo han har spilt trettifem ganger før og kjører en flott halv-imitert Ozzy vokal på toppen. Jeg tror faktisk jeg har sett BLS dvd'en min en eneste gang.

Jævli god gitarist du kjenner igjen med en gang med en original spillestil, men lager han særlig feit musikk? Nope. Har han en bra sound? Nein. Er han jævla teit og over the top? Ja.

Spinal Tap var i det minste sjarmerende.

Endret av JonnyPonny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godeste Zakkern så litt puslete ut på den live '89 videoen :D

Men liker han jeg. Det finnes selvsagt folk som lager mer tekniske saker, mer melodiøse saker, samt saker som er stemt enda lengre ned, og til og med noen som lager en kombinasjon av alle de der. Men han får likevel til noe mange andre ikke gjør (med BLS da jaffal): catchy låter med bra driv, upåklagelig gitarspill og en vokal som passer svært bra.

Forøvrig også en av de få som får Marshall til å låte bra, men det er jo først etter sannsynligvis det meste av innmaten er bytta :lol: (jaaada, gnål om marshall i en annen tråd, sier bare at jeg liker lyden hans)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zakk er meget dyktig for å si det først da :)

MEN...jeg synes den videoen kunne begynt 5minutt uti! De siste 5minuttene var fete, de FØRSTE 5 var mer kjedelige etter 1-2minutt! Hadde jeg vært full og vært på en metalkonsert hvor pluttselig gitaristen tar en 10minutters solo alene så tror jeg at jeg hadde mista noe av gassen....hvis det ikke hadde vært dime (R.I.P) ! Det ble rett og slett for mye....men det har jo strengt tatt ingenting med ham som gitarist å gjøre da... :) For .....flink...det er han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rock n roll attituden? Motley Crue og GNR gjorde det, Rolling Stones gjorde det, The Who gjorde det. Og ingen av dem var wannabe biker-tømmerhoggere og superpatrioter. Ei heller var de voksne familiemenn som sto på scena og spøtta øl så det daler ned i et femmetersskjegg. Zakk Wylde sitt image er ikke rocka, det er teit og mer harry enn noen av de som har vært på fest i Strømstad idag.

Jeg husker jeg digga alt av Zakk fra Ozzy, så jeg var "Zakk fan" før utgivelsen av Blessed Hellride. Så hørte jeg det meste han hadde gjort fra før, skaffa meg Hellride og så Hangover Music dabbet av litt og så kom Mafia skiva og fyyy faaen som jeg ble lei. Er det noe mannen gjør så er det å raske sammen det første riffet han kommer på, legge på en solo han har spilt trettifem ganger før og kjører en flott halv-imitert Ozzy vokal på toppen. Jeg tror faktisk jeg har sett BLS dvd'en min en eneste gang.

Jævli god gitarist du kjenner igjen med en gang med en original spillestil, men lager han særlig feit musikk? Nope. Har han en bra sound? Nein. Er han jævla teit og over the top? Ja.

Spinal Tap var i det minste sjarmerende.

Motley og GNR gjorde det i sin tid ja. Zakk gjør det derimot i dag. Zakk fremstår som den siste levende gitarhelt, og oppfører seg deretter.

Zakk Wylde er faktisk en av de tøffeste musikerne som finnes der ute i dag. Om han gjentar en skala... hva så?`Det gjør da alle... Bare hør på Petrucci så gjentar da han også skalaer, så klart ikke i den grad, men så spiller da Zakk rock n roll også. Han spiller tightere enn de fleste, har en lett gjenkjennelig stil og lyd, og lager enkelte ganger blodfete gitarriff.... Det holder i bøtter og spann... Så kommer små oppstarnasige barn som deg og tror de er noe... Provoserende.... og jeg er i utgangspunktet ikke noe kjempestor BLS fan engang, synes en del av BLS er litt kjedelig, men det som er igjen er bra, er jævli bra. Grunnen til at jeg er fan av Zakk er Ozzy, så tar jeg BLS som en bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rock n roll attituden? Motley Crue og GNR gjorde det, Rolling Stones gjorde det, The Who gjorde det. Og ingen av dem var wannabe biker-tømmerhoggere og superpatrioter. Ei heller var de voksne familiemenn som sto på scena og spøtta øl så det daler ned i et femmetersskjegg. Zakk Wylde sitt image er ikke rocka, det er teit og mer harry enn noen av de som har vært på fest i Strømstad idag.

Jeg husker jeg digga alt av Zakk fra Ozzy, så jeg var "Zakk fan" før utgivelsen av Blessed Hellride. Så hørte jeg det meste han hadde gjort fra før, skaffa meg Hellride og så Hangover Music dabbet av litt og så kom Mafia skiva og fyyy faaen som jeg ble lei. Er det noe mannen gjør så er det å raske sammen det første riffet han kommer på, legge på en solo han har spilt trettifem ganger før og kjører en flott halv-imitert Ozzy vokal på toppen. Jeg tror faktisk jeg har sett BLS dvd'en min en eneste gang.

Jævli god gitarist du kjenner igjen med en gang med en original spillestil, men lager han særlig feit musikk? Nope. Har han en bra sound? Nein. Er han jævla teit og over the top? Ja.

Spinal Tap var i det minste sjarmerende.

Motley og GNR gjorde det i sin tid ja. Zakk gjør det derimot i dag. Zakk fremstår som den siste levende gitarhelt, og oppfører seg deretter.

Zakk Wylde er faktisk en av de tøffeste musikerne som finnes der ute i dag. Om han gjentar en skala... hva så?`Det gjør da alle... Bare hør på Petrucci så gjentar da han også skalaer, så klart ikke i den grad, men så spiller da Zakk rock n roll også. Han spiller tightere enn de fleste, har en lett gjenkjennelig stil og lyd, og lager enkelte ganger blodfete gitarriff.... Det holder i bøtter og spann... Så kommer små oppstarnasige barn som deg og tror de er noe... Provoserende.... og jeg er i utgangspunktet ikke noe kjempestor BLS fan engang, synes en del av BLS er litt kjedelig, men det som er igjen er bra, er jævli bra. Grunnen til at jeg er fan av Zakk er Ozzy, så tar jeg BLS som en bonus.

helt enig i at zakk har teit stil, den er så overdrivi at det skukke vært lov, han ser mer ut som en parodi på rock, og spillestilen hans er lett gjenkjennelig fordi han voldtar overtoner/hyl og missbruker det sykt.

Er enig i at noe av BLS tinga hans er ganske tøffe, men syns fortsatt at stilen og image'en hans blir helt latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.