Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Slash sign gitar


knuger'n

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:D Gibson er bare Gibson

Riktig! Overprisa ;)

Overprisa er vel de fleste store gitarmerker, inkl. PRS;)

Absolutt. Jeg gir heller 20 000 til en gitarbygger for å få et instrument laget etter egne specs med akkurat de treverk jeg vil ha enn til Gibson for noe masseprodusert skit (til 20 000). Det er igrunn sprøtt hvordan ting selger som hakka møkk på merker med godt renome og historie. Jeg husker jo hvordan jeg måtte ha Marshall når jeg skulle ha min første amp. Alle spilte jo Marshall, det var ikke snakk om annet. Som Gibson selger jo Marshall veldig mye på nettopp navn og historie, og kan igrunn selge hva som helst med navnet sitt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Er litt lei av shreddere ALLTID skal nevne hvordan Gibson er overprisa bare navnet dukker opp.

Lyden man får av en Gibson plugget i en Marshall SLP, JCM800, JMP etc. er priceless!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda bedre med et bedre instrument. Det er ikke akkurat "navn" plugga inn i "navn" som skaper lyden. Uansett, jeg er stadig fascinert av at folk blir veldig ukritiske med en gang det er et kjent merke involvert. Da betaler de gjerne litt mer for et produkt som ikke samsvarer med pris. Er det en penn så er det jo greit, men når det gjelder 15-20 000 så er det jo fascinerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan man jo spøre seg hva som er mest kvalitet. EN erfaren instrumentmaker som bygger gitar etter dine specs med planker du selv har valgt ut fra en treverksforhandler, eller en gitar som er laget av maskiner med materialer fra et plankelager som selskapet eier selv. Vet iallfall hvor jeg ville puttet penga mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Er da ingen selvfølge at en stut fra nittedal greier å bygge en øks med kvalitet på linje med Gibson sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan man jo spøre seg hva som er mest kvalitet. EN erfaren instrumentmaker som bygger gitar etter dine specs med planker du selv har valgt ut fra en treverksforhandler, eller en gitar som er laget av maskiner med materialer fra et plankelager som selskapet eier selv. Vet iallfall hvor jeg ville puttet penga mine.

[/quo

Både instumentmakeren og gibson kan vel være bra begge to, men jeg hadde valgt en Les Paul standard uansett, da vet man at man får kvalitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det man ikke vet!

Gibson varierer for mye i kvalitet til at jeg noengang kommer til å tørre å kjøpe en uprøvd en.

Med det sagt, så ville jeg nok også kjøpt en customgitar om jeg hadde hatt 20 000, men jeg sier ikke at Gibson ikke er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om å be en snekker om å raske sammen et par planker heller. Gibson er masseproduserte gitarer bygget av maskinførere, rent bortsett fra de som setter på smådetaljene og de som sover i Quality Control. Det er mange gitarmakere som kan bygge myyye bedre instrumenter enn Gibson, til samme prisen av en Standard. Bedre kvalitet på treverk, håndverk og deler. Jeg heller vite at jeg betaler for denne planken, denne planken og disse delene, pluss dette for arbeidet, enn 10 000 for gitar og 10 000 for navn. Det koker helt enkelt ned til EN fagmann som jobber med gitaren din med dine specs, noe som i mine øyne er bedre enn en masseprodusert gitar med planker du ikke aner kvaliteten på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig, hvis man først skal investere såpass mye penger i et instrument er det kult å få det laget av en som kan det, du sjekker jo selvfølgelig ut instrumenter han har bygget før, du velger delene selv, forteller hvordan du vil ha det.

Jeg er sikker på at man ender på et resultat som vil gjøre mye mer intrykk, nettop fordi du har fått den laget til deg, og ikke har hatt en hilbilly i nashville - gumlende på en donut og venter på at arbeidsdagen skal bli over - til å skru sammen gitaren din/utføre kvalitetskontroll etc.

Det finnes sikkert fantastiske Gibson gitarer, men kanske de ikke tilhører den prisklassen de finnes i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.