Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Krank Distortus Maximus


anray

Anbefalte innlegg

Er det noen som har testet Krank Distortus Maximus overdrive pedal. Hørte på en demo på www.mario.no og den låter knall tøft, selv om en ikke kan stole helt på slike tester. Derfor hadde det vært fint om noen har en slik eller har testet en, så jeg kan få noen tilbakemeldinger på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er anmeldt i siste Total Guitar (Nr. 148 - May - 100 hottest solos utgaven) og fikk 5 av 5 stjerner.

Sitater:

For: It f*cking rocks!

Against: Battery Access

"The Distortus Maximus offers a great range of tones - including some vintage rock sounds - but it's at its best punishing eardrums." "This pedal kicks serious ass!"

Den får voldsom skryt og de sier at "Distortion pedals don't get any better than this".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er anmeldt i siste Total Guitar (Nr. 148 - May - 100 hottest solos utgaven) og fikk 5 av 5 stjerner.

Sitater:

For: It f*cking rocks!

Against: Battery Access

"The Distortus Maximus offers a great range of tones - including some vintage rock sounds - but it's at its best punishing eardrums." "This pedal kicks serious ass!"

Den får voldsom skryt og de sier at "Distortion pedals don't get any better than this".

vell, har KrAnK noen gang fått dårlig kritikk av ett større gitarblad(som Guitar World, Total Guitar, Guitar Magazine osvosv)?

$$$$$$$$$$$$ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fundert litt på det der. Krank har stort sett fått fantastiske anmeldelser i store blader, men jeg har hørt veldig lite pent fra folk som faktisk har prøvd dem, og til og med eid dem. Sier ingenting siden jeg ikke har fått prøvd dem selv, men det er litt underlig det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stort gitarblad ville ikke latt seg bestikke. Hvis dette hadde kommet frem ville de miste all tillit, og dermed alle kunder...

At noen ikke er fornøyd med KranK er bare naturlig! Mange som ikke er fornøyd med Mesa, Soldano etc. etc.

Jeg eiger KranK og er strålende fornøyd!

Distortus Maximus er sikkert en fin pedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stort gitarblad ville ikke latt seg bestikke. Hvis dette hadde kommet frem ville de miste all tillit, og dermed alle kunder...

Det er ikke snakk om bestikkelser, det er snakk om reklameinntekter. Dersom blad X skriver noe negativt om produsent Y, kan Y bestemme seg for å slutte å reklamere i blad X. Siden X ønsker å få sjappa til å gå rundt foretrekker de å skrive pent om de store annonsørene. Dette er ikke rakettvitenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stort gitarblad ville ikke latt seg bestikke. Hvis dette hadde kommet frem ville de miste all tillit, og dermed alle kunder...

Det er ikke snakk om bestikkelser, det er snakk om reklameinntekter. Dersom blad X skriver noe negativt om produsent Y, kan Y bestemme seg for å slutte å reklamere i blad X. Siden X ønsker å få sjappa til å gå rundt foretrekker de å skrive pent om de store annonsørene. Dette er ikke rakettvitenskap.

Det er altså snakk om diskert utpressing....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stort gitarblad ville ikke latt seg bestikke. Hvis dette hadde kommet frem ville de miste all tillit, og dermed alle kunder...

Det er ikke snakk om bestikkelser, det er snakk om reklameinntekter. Dersom blad X skriver noe negativt om produsent Y, kan Y bestemme seg for å slutte å reklamere i blad X. Siden X ønsker å få sjappa til å gå rundt foretrekker de å skrive pent om de store annonsørene. Dette er ikke rakettvitenskap.

Evt. kan det også være at bladet får et spesielt "ettersett" eksemplar av forsterkeren, og kanskje ikke et representativt produksjonseksemplar. Sier ikke at det er tilfellet, men det er jo kanskje en mulighet. Når det gjelder Krank så har det vel vært snakk om noe uredelighet ved at ansatte har logget seg inn på Harmony Central og gitt Krank-produkter topp kritikk også. Men man hører jo mye bra om forsterkerne, og pedalene er det helt sikkert ikke noe i veien med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stort gitarblad ville ikke latt seg bestikke. Hvis dette hadde kommet frem ville de miste all tillit, og dermed alle kunder...

Det er ikke snakk om bestikkelser, det er snakk om reklameinntekter. Dersom blad X skriver noe negativt om produsent Y, kan Y bestemme seg for å slutte å reklamere i blad X. Siden X ønsker å få sjappa til å gå rundt foretrekker de å skrive pent om de store annonsørene. Dette er ikke rakettvitenskap.

Evt. kan det også være at bladet får et spesielt "ettersett" eksemplar av forsterkeren, og kanskje ikke et representativt produksjonseksemplar. Sier ikke at det er tilfellet, men det er jo kanskje en mulighet. Når det gjelder Krank så har det vel vært snakk om noe uredelighet ved at ansatte har logget seg inn på Harmony Central og gitt Krank-produkter topp kritikk også. Men man hører jo mye bra om forsterkerne, og pedalene er det helt sikkert ikke noe i veien med.

Exactly. Jeg har ingen torn i siden når det gjelder Krank, men jeg har fundert på hvorfor de får topp karakterer i alle blader og folk som faktisk har spilt og eid dem har hatet dem. Trenger jo absolutt ikke bety bestikkelse, men er fullt mulig at produsenten tilsender bladene et produkt som skiller seg ut fra de masseproduserte.

En annen ting er at jeg utifra intervjuer har lagt merke til at Krank artister nesten får ampene sine tilpasset hos Krank, noen har også brukt dummy heads (enten tomme topper eller amper som ikke er tilkobla) på scenen med den faktiske riggen backstage. Det er rimelig mye sånne ugler i mosen når det gjelder Krank som jeg ikke har oppdaget ved andre produsenter før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre gitaristen i bandet jeg spiller i eier Krank stack!

Det trykker på ivertfall, duger veldig bra til metal men litt vepsette lyd synes nå jeg!

Duger til metal! ..veldig :)

Men vepsete lyd? Da må det ligge i fingrene til han som har skrudd, jeg hører ingen veps.

Men... Alle har forskjellige preferanser.

Og det med at noen artister får "spesiallagde" versjoner er ikke så rart. Det gjør de uansett.

Det er snakk om ganske lettvinne forandringer. Litt dyrere rør, andre motstander osv...

Mange av artistene har 'masseprodusert' og. Soilwork blant annet.

Jeg er veldig fornøyd med min KranK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.