Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt kabinett!


spz

Anbefalte innlegg

Dårlig konstruksjon, billige materialer, plastikkhjørner/håndtak osv.

Finnes selvsagt bra kabinetter og, men de er gjerne eldre..

Har hatt endel Marshall 4x12, og skal ikke ha flere.

Bogner er kvalitet tvers gjennom, så har man 10 lapper å bruke på et cab er det ikke mye å lure på :)

Enig, har også hatt en del Marshall, og det har ikke vært mye å skryte av. Lyden suger også om man vil ha litt tung metal-lyd, da vrenger de gjerne.

Har selv Diezelkab nå, og andre gitaristen i bandet har et slikt Bogner kab, og det er veldig stor forkjell fra disse til Marshallene. Jeg synes Diezel kabinettet er tightere og tåler mer trøkk enn Bogneren, men Bognerkabinettet er også knallbra, langt langt over Marshallkabinettene i kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig konstruksjon, billige materialer, plastikkhjørner/håndtak osv.

Finnes selvsagt bra kabinetter og, men de er gjerne eldre..

Har hatt endel Marshall 4x12, og skal ikke ha flere.

Bogner er kvalitet tvers gjennom, så har man 10 lapper å bruke på et cab er det ikke mye å lure på :)

Enig, har også hatt en del Marshall, og det har ikke vært mye å skryte av. Lyden suger også om man vil ha litt tung metal-lyd, da vrenger de gjerne.

Har selv Diezelkab nå, og andre gitaristen i bandet har et slikt Bogner kab, og det er veldig stor forkjell fra disse til Marshallene. Jeg synes Diezel kabinettet er tightere og tåler mer trøkk enn Bogneren, men Bognerkabinettet er også knallbra, langt langt over Marshallkabinettene i kvalitet.

Alt Diezel lager går for å være veldig tight, så det tror jeg på.

Har aldri prøvd et Diezel kabinett, bare hatt en topp, men er ikke i tvil om at de sikkert er knall.

Prata en del med Peter Diezel, og der har du en fyr som bryr seg om produktene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,og det har han all grunn til å være, er veldig fornøyd med både topp og kabinett jeg iallefall.

Blir nok et kab til når pengene strekker til.

Andre gitarsten i bandet går også å venter på sin Diezel Herbert nå, så det går an bli imponert av de ja:)

Jeg angret bittert etter at jeg prøvde den, for da visste jeg at det ikke var så mange alternativ, og måtte til slutt punge ut, men nå er det verdt det og vel så det, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn kabinett vurderer jeg også MEGET sterkt, låter knall!

Oppsettet ditt så jo helt konge ut, passet bra i lag!

Gratulerer

Hjertelig takk, er de ikke et flott par?! B)
Dårlig konstruksjon, billige materialer, plastikkhjørner/håndtak osv.

...

Bogner er kvalitet tvers gjennom, så har man 10 lapper å bruke på et cab er det ikke mye å lure på

+1000! :)
Jeg synes Diezel kabinettet er tightere og tåler mer trøkk enn Bogneren, men Bognerkabinettet er også knallbra, langt langt over Marshallkabinettene i kvalitet.
Må si meg litt uenig her, Bogner kasser passer veldig bra til f.eks ENGL topper og er tighte som et helvete med masse trøkk, men skal være enig i at Diezel kabinetter absolutt passer perfekt til Diezel topper - men ikke like bra til annet, litt mye diskant bla.a..
Andre gitarsten i bandet går også å venter på sin Diezel Herbert nå, så det går an bli imponert av de ja:)
Hehe tviler ikke, det blir nok knall! Personlig liker jeg litt variasjon om man har to gitarister, i mitt band f.eks spiller andre gitaristen på en Mesa Dual Rectifier :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er gale med Marshall cabs da? Synes dem er flotte jeg. I alle fall HW-serien. :)

Tror det er viktig å skille mellom to ting her. Det ene er selve konstruksjonen på kassa og det andre er hvilke høytalere som sitter i.

Når det gjelder konstruksjon er det ingen tvil om at Bogner kassene er fete som faen. Men de er selvfølgelig kopier av Marshall kasser, he he... alt er kopier av et eller annet. De er vel og merke kopier av gamle Marshall kasser fra den tiden Marshall gjorde ting riktig. Nå er det vel heller ikke slik at Bogner bygger kassene selv og hvis jeg ikke tar helt feil så er det et par andre "brands" som er identiske med Bogner kassene.

Så er det dette med høytalere. Det gir jo ikke noe særlig mening å sammenligne en Bogner kasse med V30 med en Marshall kasse med GBs å så si at det ene er fetere enn det andre for du kan få begge med andre høytalere hvis du vil. Derfor har ikke "merket" nødvendighvis så hilma mye å si på lyden av en kasse. Det er ikke noe galt med marshall heller kasser bortsett fra at de ikke blir bygd eller låter så bra som de gjorde i gode gamle dager.

Med så mye metal folk her venter jeg fortsatt spent på at noen skal ha baller til å droppe 4 EVM12L i en fet 4x12 så jeg kan få komme prøve hvordan en skikkelig metal kasse låter.

Anyway, SPZ grattis med fet 4x12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel heller ikke slik at Bogner bygger kassene selv og hvis jeg ikke tar helt feil så er det et par andre "brands" som er identiske med Bogner kassene.
Det er riktig, de lages av Pacific Woodwork som lager kasser for Bogner, Diezel og CAA såvidt jeg vet.
Det er ikke noe galt med marshall heller kasser bortsett fra at de ikke blir bygd eller låter så bra som de gjorde i gode gamle dager.
Marshall i dag blir litt leketøy i forhold, mye billigere og tynnere treplater, dårligere konstruksjon, dårlige deler, billig kabling osv... Du vil merke stor forskjell på et Marshall vintage (med V30s) kabinett og et Bogner med V30 :) Men du har rett, disse kabinettene kan nesten sees på som perfekterte Marshall kabinetter som de ble laget på 60 tallet.
Anyway, SPZ grattis med fet 4x12.
Tusen takk! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg litt uenig her, Bogner kasser passer veldig bra til f.eks ENGL topper og er tighte som et helvete med masse trøkk, men skal være enig i at Diezel kabinetter absolutt passer perfekt til Diezel topper - men ikke like bra til annet, litt mye diskant bla.a..

Hehe tviler ikke, det blir nok knall! Personlig liker jeg litt variasjon om man har to gitarister, i mitt band f.eks spiller andre gitaristen på en Mesa Dual Rectifier :)

Kan være noe i at Diezel kabinettet passer best til Diezeltopper ja, men der er det til gjengjeld langt ifra for mye diskant...

Enig i at variasjon er bra, men så bruker han andre gitaristen (da han er leadgitarist) i bandet en del klang osv, og stiller seg nok i tillegg en litt annen lyd enn jeg har, da vi har to forskjellige roller i bandet, så tror det vil låte knall.

Ser iallefall frem til å høre det. Det blir nok så jeg kjøper meg flere topper etterhvert, når jeg har penger nok til det. Kunne gjerne tenkte meg en Rectifier i tillegg, også en JCM 800... Men er ikke rik, så da tar ting tid:)

Endret av Slashaxl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Diezel kabinetter passer flott til toppene, og som jeg skrev over er kvaliteten samme som Bogner kabinetter (laget av samme produsent), med andre ord TOP NOTCH!

Og blir nok trivelig med to Herbies altså, var ikke sånn ment :) Er du ute etter Marshall ville jeg heller sjekka ut Splawn, og vil du ha Mesa ville jeg heller kjøpt min XXX :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Diezel kabinetter passer flott til toppene, og som jeg skrev over er kvaliteten samme som Bogner kabinetter (laget av samme produsent), med andre ord TOP NOTCH!

Og blir nok trivelig med to Herbies altså, var ikke sånn ment :) Er du ute etter Marshall ville jeg heller sjekka ut Splawn, og vil du ha Mesa ville jeg heller kjøpt min XXX :D

Kabinettene blir bygd av samme produsent ja, men elementer og elektronic er vel ikke det samme.

Splawn har jeg aldri sjekka ut... Nettside?

XXX tror jeg nok ikke kan erstatte Rectifieren;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi erfaring så langt er at Bogneren er ein liten smule mørkare enn diezelen
Kan stemme det!
Kabinettene blir bygd av samme produsent ja, men elementer og elektronic er vel ikke det samme.
Nei men kvaliteten er på samme høyde, selv om jeg som sagt foretrekker Bogner'n :) To gitarer fra samme customshop vil på samme sett være sammenlignbare i kvalitet, selv om treværk, pickups, config osv. kan være forskjellig :)
XXX tror jeg nok ikke kan erstatte Rectifieren;)
Der vil mange si seg enige, og endel vil si seg uenige. Smak og behag :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.