Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EMG 81


code-

Anbefalte innlegg

Woohoo, ei krone spart er ei krone tjent :P

Leste forresten inn på EMG sine sider om å seriekoble 2 9v batterier for å få 18v til pickupene, og dermed heftigere lyd... Noen som har testet dette som kan kommentere på hva slags lyd det ble ut av det?

Har tenkt å plasere denne ved nakken, siden jeg spiller mye "mørk" musikk, noen kommentarer til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woohoo, ei krone spart er ei krone tjent :P

Leste forresten inn på EMG sine sider om å seriekoble 2 9v batterier for å få 18v til pickupene, og dermed heftigere lyd... Noen som har testet dette som kan kommentere på hva slags lyd det ble ut av det?

Har tenkt å plasere denne ved nakken, siden jeg spiller mye "mørk" musikk, noen kommentarer til dette?

Jeg prøvde det en gang. Det er ikke så mye heftigere det er snakk om.

Jeg synes det er bortkasta siden de er mer enn heftige nok fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste forresten inn på EMG sine sider om å seriekoble 2 9v batterier for å få 18v til pickupene, og dermed heftigere lyd... Noen som har testet dette som kan kommentere på hva slags lyd det ble ut av det?

Høyere driftspenning gir ikke forandring i lyden, med mindre du fra før av spiller så kraftig at utgangen i pickupen går i metning (vrenger).

Høyere driftspenning gir noe økt dynamisk område. (mener å huske at 18 volt gir 30% større dynamisk område, i forhold til 9 volt)

På min gamle Acacia bass var det EMG 35DC pickuper og et 9 volt batteri. Om jeg spilte ekstra kraftig, kunne jeg høre litt vreng i anslaget. Jeg konfererte med instrument makeren, som foreslo å sette inn et ekstra 9 volt batteri i serie - noe som gir 18 volt. Det gjorde hele forskjellen. Lyden ble som den skulle være.

I etterkant har jeg blitt fortalt at akkurat DC pickup typen er spesielt kraftig i utgangen, og trenger derfor ofte 18 volt.

Vanligvis er 9 volt helt fint.

Fra EMG websiden:

Can I use multiple batteries?

Yes. If you've got room for multiple batteries in your guitar, you can use two batteries wired in series to power your onboard circuitry at 18 volts. The output level will not appreciably increase, but you'll have increased headroom and crisper transients. This is especially useful for percussive/slap bass styles where you can generate enormous instantaneous power levels across the entire frequency spectrum.

You can also wire two batteries in parallel to provide a regular 9 volt supply but with much longer lifespan between battery changes.

Although most of our products are rated for 27 volts, we recommend a maximum of 18 volts. The additional benefits of 27 vs. 18 volts are negligible.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.