Gå til innhold

Troll

+Annonsefritt
  • Innholdsteller

    11 528
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    36

Troll vant dagen sist September 30

Troll hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

1 787 Excellent

Om Troll

  • Rang
    Psychofunkadelic
  • Bursdag 24. okt. 1990

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  • Bosted
    Bergen
  • Interesser
    Musikk, natur, trening, fisking, film, det sosiale liv og ihvertfall ikke gitar! Går mye i jobb, familie og venner

Nylige profilbesøk

12 176 profilvisninger
  1. Jeg kjøpte definitivt min første SG pga utseende, men per dags dato så har jeg beholdt den ene på grunn av det praktiske. Lettspilt, god tilkomst etter 12 bånd og fantastisk lyd 😊
  2. Kan virke sånn ja. Den eneste løsningen jeg kommer på er så enkel som mulig, med 3 switcher samt 3 jack in, 3 jack ut og evt 2 Jack in/ut for pedalene dine slik at de kan integreres i boksen. Hadde du hatt 2 gitarer, så kunne du enkelt løst det med en enkel switch som toggler mellom A og B, der kun en gitar er på om gangen. Men når du har en tredje inkludert, så kommer ikke jeg på noe løsning annet enn at du må skru hver gitar av før du skrur på neste individuelt. Mulig andre har forslag, hvis det er en viktig funksjon for deg. Det beste er kanskje å få inn 9V og dioder for å indikere hvilken modus boksen er i. Alt dette får du hos Musikding. EDIT, mulig du må modde ABC switchen fra Musikding for å få 3 separate DI utganger i tillegg. Men det bør jo kunne løses.
  3. Skal ikke svare deg konkret, da jeg ikke besitter fasit selv. Men generelt er vell regelen slik at dersom du bare skal switche fysisk mellom 3 gitar, så ser jeg ikke behov for galvanisk isolering. Behovet oppstår først når du skal splitte et signal i 2, for eksempel 1 gitar og 2 amper samtidig. Da isolerer du for å kvitte deg med støy, dvs at ikke ampene forstyrrer hverandre. EDIT : ABC switchen bør vell kanskje settes før pedalene, hvis jeg forstår oppsettet riktig? Eller tenker du at i det du f. Eks velger akkert, så switcher du samtidig til riktig DI signal?
  4. Ser jo skamfet ut denne! Grattis 😊 Vurderer å selge Kelly og skaffe meg en RR på sikt selv.
  5. Jeg syns det er litt kult med splittet neck humbucker sammen med en clean Boost. Har det på 2 av gitarene. Men om det er nødvendig, er en annen sak. Ville hvertfall ikke betalt tusenlappen for å få jobben gjort. Kjekt å ha, men hadde fint klart meg uten 😊
  6. Jeg har benyttet Birdie settet til Musikding. Svært få komponenter, enkel krets. Verdt å tenke på, men så kan jo det fort bli veldig ulønnsomt hvis du må ut med forenklet fortolling og moms desverre. Det måtte jeg ut med sist jeg bestilte fra Musikding. Det som er kult, er at samme lille kretsen kan bygges om til andre booster ved å bare bytte ut enkeltkomponenter. De har blant annet en germanium-varianr. https://www.musikding.de/The-Birdie-Treblebooster-kit https://www.musikding.de/The-Range-Germanium-Treblebooster-kit Birdie kit er basert på Screaming Bird som koster ca 500kr hvis du ikke orker å styre med DIY. EDIT, kom på et jeg faktisk kjøpte to sett i sommer som jeg skal bygge selv. Tenk 80 euro pluss 350kr ca for fortolling, så er det helt akseptabelt for 3 pedaler ink ekstra kabler og kapsel i aluminium.
  7. Hvordan er høyden på bridge pickup? Er den justert ned veldig lavt, eller innenfor normal? Hvordan låter den med vreng?
  8. Sjekk også ut BKP Emerald når du først er på jakt! Jeg har ikke prøvd den, men kunne tenkt meg en i fremtiden 😊
  9. Ubalansen skjer kun dersom du spiller med clean (eller boostet clean) og switcher mellom bridge og neck. Personlig har jeg ikke den utfordringen, siden jeg benytter neck til clean 99% av tiden. Med vreng på, vil du nok ikke merke noe forskjell i volum.
  10. Jeg syns definitivt 59 er en vinner i hals. Men jeg refererte til bridge faktisk, har et sett montert i en Les Paul og de låter knall. Men er du ute etter mer bass og mindre diskant i bridge, så ville jeg gått for noe annet enn 59 i bridge. I hals, sjeldent feil. Rebel Yell har 14k output, som da er mindre enn JB som har 16. Det er over medium høy output på papiret. I realiteten så syns jeg at den låter som en kraftig PAF. Veldig balansert lyd, låter litt feit og kraftig, men kutter svært godt gjennom lydbildet med akkurat passe diskant. Låter bra til både blues, rock og tung metal. Den er ikke like sint som JB og Duncan Distortion, men låter likevel hell knall med mye vreng. Klar, rundere, mer komprimert og artikulert sound, som om den er mer "temmet". Hadde sikkert vært en god match sammen med SD 59 i hals, så sparer du en tusing på settet 😊 Men som sagt, veldig smak og behag. Seymour Duncan JB gjør jobben til halve prisen, bare knuckle har det lille ekstra for en dobbel pris.. Det spørs litt hvor mye man ønsker å legge i det.
  11. Hvis opampen er montert på en sokkel, så kan du swappe den 1:1 med en ny, av samme type. Hvis du trenger en spesifikk opamp, gi meg en lyd før du bestiller så kan jeg sjekke om jeg har liggende. 8-pins opamp pleier å som regel å være grei å lodde, hvis man er litt rask og presis.
  12. Har du sjekket bak på humbucker at du faktisk har riktig bucker installer?
  13. Hvis du har renset halsen godt, så ser jeg ikke behovet for å bruke olje. Man bruker olje primært for å løsne smuss, ikke for at treverket skal trekke til seg oljen 😊 bruker selv bankkort og Dunlop 65 lemon oil, funker fint til å rense halsen, men heller ikke anbefalt å bruke for ofte og for lenge om gangen.
  14. Jeg spiller blues 50% av tiden jeg bruker på gitar, og syns også at JB passer fint. Liker godt at man får litt ekstra sustain i tonen med litt vreng på.
  15. Lekkert, gratulerer med en fin øks 😊
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.